Onko vielä sellaista tapaa teillä/lähipiirissä, että kaikki syövät edes kerran päivässä/viikossa yhdessä?

Nyt kun on mennyt niin 'kiireiseks' tämä elämä, niin ehdittekö jutusteleen yhdessä ruokapöydän ääressä enää koko perheen kesken?

Ite oon alkanut noin yli vuosi sitten kokoomaan koko pesueen (eivät asu enää kotona) aina sunnuntaisin (väliillä lauantai) saman pöydän ääreen, edes silloin ehtii vaihtaan kuulumisia keskenään.

Ite kun olin lapsi niin aina piti olla kello viisi kotona ja ruokapöydäs, muutoin jäi ilman ruokaa, ja oppihan siinä elämäntavoille ja mielestäni hyvä niin.

Avainsanat: ruoka yhdessäolo perhe ruokailuaika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2008 - 23:44

Koulussa ^^

Kaverilla on ruokailu joka päivä klo 17:00 ja se on kuulemma ainut hetki päivässä jolloin kaikki ovat yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2008 - 20:13

ne päivät on kaukana takana jälki kasvu elää rapakon takana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 20:49

eipä myö ukkoin kanssa ku kahestaan vuon syödään. sitten kun äidille mennään vkloppukylään niin sitten syödään tietty hänen kansaan. sitten kun veljenikin tulee perheineen äidille kyläilemään niin silloin kaikki on yheskoos ruokapöydän ääressä. nekin aika harvoin käy kun asuvat n.90 kilsan päässä äippää ja meitä. noin 6 -10 kertaa vuuen aikana. meiki kyläillään tietty veljeni luona mut harvemmin siellä, ko hei täällä. ukkoin vanhemmilla käydään oikeestaan vain joulusin syömässä, mutta kyllä mie useimminki kävisin mutta ei hyö varmaan oo oikeen semmosia perheillallis ihmisiä, tai ehkä ne vanhemmat, mut ei miun ukkoin. harmi kyllä. no jokohan täs oliki sit osapuilleen kaikki. : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 21:54

kYLLÄ.
JOKA PÄIVÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 07:58

'Kaikki' on sillä lailla iso juttu ettei päivittäinen, ei edes viikottainen yhteenosuminen käytännössä onnistu. Yhteinen ateria on ajan myötä tullut sellaiseksi juhlatapaukseksi, joka ei edellytä mitään merkkipäiviä tai yleisiä juhlapäiviä, riittää kun mahdollisuus kokoontua. Sellainen kun sovitaan, sinne kaikki kerkiää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 07:41

Meillä on kahden aikuisen talous,syömme joka päivä yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2008 - 15:47

kyllä me kaikki kaksi syödään ainaki kahdesti päivässä yhdessä, johtuukohan siitä että vain toinen (o)saa laittaa ruokaa?