Millä puhdistat teen tummentamat kupit?

Sain tänään hyvän vinkin siihen...en kerro vielä katsotaan onko kenelläkään tällaista konstia...
En ollut ikinä ennen kuulut tätä aikaisemmin..helppo juttu..ja kirkasta ja pinttymät lähtevät..

Lisätty: 12.06.2010 - 20:52

Hienoa suolaa kun kaittaa pinttyneeseen kuppii,ja hankaa tiskiharjalla lähtee pinttymä pois..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2010 - 18:43

Ite oon puhdistanu kuppeja vähän vedellä kostutetulla ruokasoodalla, ja hyvin on lähtenyt tahrat. Isävainaa käytti samaa "tekniikkaa" myös silloin tällöin hankaamalla tällä soodalla hampaansa taas valkoisiks.... uskoisin et tähän jälkimmäistä keinoa ei kovin usein voi/kannata käyttää, ettei hammaskiille häviä:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2010 - 19:07

liottelen tummuneet astiat kloritillä.....sit laitan ne tiskikoneeseen , mukana likoomassa ovat olleet myöskin aterimet kuten lusikat ...ja puhtoista tulee ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 20:06

Vanha kunnon Vim nestemäinen mutta onko valmistus lopetettu kun kaupoista en ole löytänyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 20:14

Kiehuvalla maidolla!

Termarit ym. eikä ole myrkkyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 21:55

soodaan monet luottavat. mulla kävi niin että täällä mökillä kun tuota kahvikuppia on laiska puhdistamaan "kunnolla" niin on vähän tummentunut. sitten yksi ehtoo pesin hampaita ja aamulla ihmettelin mikäs kökkö mun kupissa. siihen oli hammastahnaa plörähtäny. kun tahkosin sitä pois - avot! kyllä lähti mustakin. ehkä auttaa teehen myös??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 23:49

Olen kuullut että Pore saippualla saa kaiken puhtaaksi, mutten ole kokeillut. Olisitko hankkinut tätä?

Tai sitten toinen kikka on lämmittää uuni ja laittaa astia sinne vähäksi aikaa ja tämän jälkeen pestä se käsin konetiskiaineella.

Sitten on vielä metallinpuhdistusaine, ja valkaiseva pyykinpesuaine joilla voi hangata astioita puhtaaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 06:25

Edellä mainituilla kosteilla, mutta jostain syystä minulla ei kyllä ole tummenneita kuppeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 09:17

Mulle ei tule tummia kuppia tossa tiskikoneessa.Ennen käytetiin soodaa.livettä.hammastahnaa ,kloriittia.hiekkaa.Kaikkia voi koklata.Pata pataa jossa pesuaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 10:25

Menettelen aina helpoimman kautta ja käytän patapataa. Puhdistuu äkkiä, mutta rikkoo astian pinnan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 14:55

Pesen aina kaikki kupit tiskikoneessa eikä ole tummuneet vielä koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2010 - 20:22

Minä saattaisin kokeilla Ihmesientä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 20:25

No kosteja sitten lisää, Koivuntuhka ja mahla. Etikka kalkkisaostumiin. Koivuntuhkalla lähtee myös mustuneet uunin lasit puhtaaks. Paras konti on käyttää kahvee ja teekuppeja erikseen niin ei tummu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 20:59

Tuhkalla sitä ennen niitä hinkattiin, kun oli vielä karjaköökit ja vesipadat siellä.
Kyllähän ne nyt puhtaaksi saa kun aineita on joka lähtöön.
Olen muuten valkaissut hampaanikin tuhkalla joskus nuorena, vaikken ole tupakoinutkaan.
Elossa vielä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 11:06

Ota juoksevaa "vimiä" ja putsaa sillä kuppi. ei pahemmin hankaa, mutta voit myös ottaa pyykkipulveria, lisätä tipan vettä ja hangata tällä puurolla kuppia. Kummallakin keinolla tuleee puhdasta jälkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 09:52

Puhdistan ne ruokasoodalla niinkuin muutkin vastaavat. Teetä en juo kovin paljon, ajoittain työpaikalla, mutta kahvikupit puhdistan myös samalla aineella.