Kauan odotettu loma Vi----i ?

En ole katkera mutta kuitenkin
Olimme emännän kanssa siellä perhelomalla Summassaaressa Saarijärvellä. Kyllä oli tuskien taival ? Emme päässeet pääovesta sisään koska ovet olivat niin painavat rauta ovet. (Minä pyörätuolissa ja emäntä olkapää leikattu 2 kertaa) No kiire oli vessaan matkan jälkeen. Vessasta oli palanut lamppu ja oli täysin pimeä. Minut opastettiin invalidi vessaan jossa oli kokoontaitettava lastenhoito pöytä avoinna. En saanut vessan ovea kiinni enkä lastenhoitopöytää kasaan joten kusin housuihini. No pääsimme huoneeseen joka oli 100m ruokailu paikalta ja 4:n panssari oven takana jotka olivat 2 osaisia ja pyörätuolini ei mahtunut aukaisematta kumpaakin ovea. No tervetulotoivotus kahvilla kävi ilmi etten pääse sinne osallistumaan koska paikalle oli raput. No kuulin ja näin kyllä tasanteelle mitä siellä kerrottiin ja kehuttiin. Että kylpylä osasto on 100m 45 asteen mäkeä alas rannassa ja makkaranpaistoa / tietokilpailut hiekkarannan niemessä. En voinut enää pitää turpaani kiinni vaan sanoin että pitäkää hauskaa. Minä lähden kotia. Matkan järjestäjä Kotienpuolesta kyllä maksoi viikon matkarahani takaisin. Emännän rahat jäivät sinne koska ei halunnut yksin sinne jäädä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2010 - 23:16

Ikävä kokemus
Ensimmäiseksi ihmettelen miksi "Matkan järjestäjä Kotienpuolesta" varasi sinulle loman tuohon paikkaan, jos tiesi että olet pyörätuolissa ?

www.summassaari.fi/ sivuilta en löytänyt
- mitään mainintaa soveltuvuudesta pyörätuolille,
- eikä "Palaute"-mahdollisuutta ollenkaan ?
Ainoastaan e-mail: [email protected]

Voit ainakin yrittää antaa palautetta SP:lla

Summansaari, Päiväkumpu ja Rauhalahti kuuluvat Solariskylpylät ketjuun www.solariskylpylat.fi/

Solaris Kylpylät, Kauppakaarre 1
00700 Helsinki, Puh. 030 608 2800
Markkinointi Juha Leppä, [email protected]

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2010 - 15:29

voihan hitsi...olipa huono paikka tuo saarijärven loman viettopaikka....mut uskon kyllä , et löydät todella kivan paikan täältäkin suomen kamaralta, jossa on helppo liikkua ja osallistua rientoihin....missä ois kaikkialla myöskin sinun tarpeesi huomioitu....en tiedä kuulutko invaliidiliittoon , mut jos sieltä kysyt uusia loman viettopaikkoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 15:29

Vihan helvati...!Nämä rentoutumispaikat/kylpylät sun muut on rakennettu NIINSANOTUILLE terveille ihmisille.....Kyllä se niin helvetin väärin on.Mutta jos oisit vaikka tosi rahamies niin kyllä ne kantaisi kultatuolissa ja pyyhkisivät takapuolenkin!Tuollaisissa tapahtumissa pitäisi olla ilmoitus jos paikka ei sovi liikuntaesteisille.Alkoi oikein kyrsimään kun luin tuon tarinasi!Tuntuu jotta pakolaisista kyllä pidetään huoli ja heitä paapotaan kyllä!Voihan V....tu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 15:50

Summasaaressa Saarijäveiiä luulisi että on kaikki huomioitu. Kyllähän terve selviää joka omilla jalloilla menee.Ymmärrän sinun jurppimisen,eihän tuo lomalle varmaan tunnu.Kun aina jotakin.Luulisi että olisi talosta tullut avustaja sinulle ,ettei sairaan vaimon tartte availla ovia sun muuta.
Ei hyvä jos vielä on lomapaikka.Kaikkeen muuhun on rahaa, mutta ei tuollaisiin joka elin ehto täällä suomessa.Liian vähän paikkoja taitaa olla kunnollisia.Jossa huomioidaan liikkuminen pyörätuolilla.
Et varmaan syytä suuttunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 18:24

Monessa paikassa sanovat olevan hyvät paikat pyörätuolin käyttäjälle. Näin ei kuitenkaan aina ole. Noidenkin suunnittelussa pitäisi käyttää asiantuntijaa, eikä itse pähkäillä. Harmittelen lomasi pilalle menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 19:06

No olipa todella ikävä reissu. Toivottavasti löytyy jokin toinen paikka, jossa olisi paremmin huomioitu myös pyörätuolilla liikkuvat asiakkaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 19:40

Voihan rähmä.Mainostetaan varmaan hyväksi paikaksi.Tuosta asiasta pitää mielestäni tehdä oikein kunnon reklamaatio " hotellille" Älkää enää menkö sinne päinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 21:59

"in diid" - elikkäs kyllä meni vi**si. olisi pitänyt olla tiedossa jo heti suunnitteluvaiheessa tuo kulkurajoitus. matkantarjoajan pitäisi näistä tiedottaa joka hiton paikassa jossa niiden mainosta näkyy. harmi juttu. toivottavasti seuraava lomasi sujuu kuin "rasvattu" ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 22:03

Kävipä tosi ikävästi lomasi kanssa..kun oli meininki nauttia lomasta..meni kyllä ihan pieleen..
Kyllä on hankalaa,kun joutuu pyörätuolin kanssa liikumaan..Yritä löytää seuraavalle lomalle parempi paikka..
Itse olen huomannut monta kertaa,kun avustan pyörätuli ihmisiä tulee todella hanalia tilanteita eteen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 00:27

Laitapas nyt palautetta tuohon Puten antamaan osoitteeseen. On varmaan ihan aiheellista. Ikävää että lomanne meni aivan pipariksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 10:36

no voi sun ..... Kyllä pyörätuolilla lain mukaan täytyy päästä joka paikkaan. Olen puolestasi todella pahoillani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2010 - 20:19

Harmittava juttu. Anna palautetta sinne kylpylään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2010 - 21:05

Kyllä näihin vammaisten huonoihin palveluihin on pikkuhiljaa tottunut, ei maailma ole vammaisia ja vanhoja varten, vaan menestyneille ja nuorille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 11:19

Hei Lettupino,

Olemme tosi pahoillamme, että Sinun ja emäntäsi kauan odotettu loma Kylpylähotelli Summassaaressa epäonnistui. Harmi, että palvelumme ei pelannut, ja että tilamme aiheuttivat paljon ongelmia.

Tottahan on, että Summassaaren päärakennus on jo vuonna 1968 rakennettu. Valitettavasti tuolloin ei ole huomioitu pyörätuolilla liikkuvia. Mutta hotelliin on näin jälkeen päin tehty muutoksia liikkumisen helpottamiseksi (5 invahuonetta, inva-wc, luiskia). Tietenkään kaikki ratkaisut eivät ole niin sujuvasti toteutettu kuin jos rakennettaisiin täysin uutta ja taitaapa olla että ajatustakin olisi saanut käyttää enemmän tiloja muutettaessa (huoneiden sijainti ym.).

Samoin kuten totesit, kylpylärakennus on erillinen rakennus mäen alla, tosin sinne on hieman loivempikin tie, sekin kyllä hiekkatie. Kylpylässä on inva-wc, saunoille pääsee invahissillä ja altaalle on luiska.

Toki vierailunne sai silmämme avautumaan ja mm. lastenhoitopöytä invavessassa ei ole oikeassa paikassa. Samalla kävimme lisäämässä nettisivuillemme tietoja inva-asiakkaille. Etukäteistieto auttanee paremmin valmistautumaan / tekemään päätöksiä lomakohteen soveltuvuudesta itselle. Samalla laitoimme linkin, mihin voi antaa palautetta.

Paljon siis saimme arvokasta palautetta ja paljon meillä on vielä parannettavaa.

Kiitos vielä Lettupino ja vielä kerran vilpittömät pahoittelumme.
Ja kiitos myös Reijo S:lle joka vinkkasit sähköpostiimme tästä keskustelusta.

Ystävällisin terveisin, Maarit Paunonen, Kylpylähotelli Summassaaren johtaja