johannesburg-kairo reitti maitse. Kellään kokemusta ? Kuinka paljon vähintään menee rahaa ? Kaikki vinkit tervetulleita!!!

Lisätty: 03.06.2010 - 15:57

Hmm, jos pitää kysyä niin ei ole varaa ? Uskon että on varaa, ja noudatan pikemminkin sääntöä ; hyvin suunniteltu, on puoliksi tehty. Tietenkin tulee ennen tälläistä reissua ottaa selville paljon suunilleen tulee maksamaan. Olin ajatellut jättää Zimbabwen väliin. Menisin siis mahdollisesti Johannesburgista Mosambikiin, josta malawiin / sambiaan, sieltä junalla tansaniaan, josta mahdollisesti busseilla keniaan, etiopiaan ja sudaniin. Olen valkoinen, ja tiedän ettei reissu ole turvallisimmasta päästä mutta olen kuullut että sitä kuitenkin tehdään jatkuvasti, ja voihan sitä jäädä auton alle kotisuomessakin jos huono tuuri käy.

Avainsanat: itä-afrikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2010 - 09:35

Eiköhän tässäkin päde sääntö, että jos täytyy kysyä, niin ei ole varaa?
Ehkä kannattaisi myös miettiä toisenkin kerran moisen extreme-vaelluksen mielekkyyttä? Minä en lähtisi lainkaan kulkemaan eri heimojen alueelta toiseen. Jossain Darfurissa tai Zimbabwessa valkoinen mies (?) saatetaan kokea hyväksi tulonlähteeksi panttivangin muodossa. Tuolle linnuntietäkin 7000 kilometriä pitkälle matkalle osuu monenlaista kylää ja heimopäällikköä, jotka eivät kaikki varsinaisesti tule toimeen naapuriensa kanssa.
Itse ilmoittauduin joskus nuorena Nesteen järjestämään öljytestiin, jossa ajettiin Nordkappista Kapkaupunkiin samoilla öljyillä. Hakijoita oli seitsemäntuhatta, enkä tullut valituksi testiajajaksi.
Äkkiseltään en löytänyt googlaamalla siitä mitään, mutta joku lienee yrittänyt Egyptistä lähtien ominpäin: keskustelu.suomi24.fi/node/2808392

Lisätty: 03.06.2010 - 19:05

Onnea vain runsaasti sitten matkalle!
Bussi- ja junaliput eivät varmaankaan paljon maksa. Yllättäviä menoja ei kukaan voi edes arvailla. Toivottavasti kaikki kuitenkin menee suunnitelmiesi mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2010 - 09:43

Menee rahat ja henki!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 11:18

80-luvun loppupuolella kuljeskelin Johannesburgista Mogadishuun maitse,
enpä suosittele matkaa kenellekkkän