Huomenta napsulaiset ja kaunista päivän alkua kaikille. Onko porukassa lintubongareita?

www.ymparistokeskus.fi/defau...amp;lan=fi

Lisätty: 02.06.2010 - 08:13

Itse en ole, mutta luonto kaikkinensa on patikoijalle rakas. Eilen koin positiivisen yllärin omasta pikku kunnasta, kun kävimme Hetejärvellä. Täytyy palata sinne syysmuuton aikaan.

Lisätty: 02.06.2010 - 08:14

www.napsu.fi/matkailu/matkak...4--Keitele

Avainsanat: lintujärvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.06.2010 - 15:01

Luonnosta pidän ja seuraan aina kun on tilaisuus. Västäräkki on pesinyt vuosia kuistin alla ja linnunpöhtöissä on täysi miehitys.syksyisin tyhjennettävä.Mikään bongari en ole kun on vain kiikari enkä ole perehtynyt linnustoon niin perusteellisesti. On meilläkin täällä lintujärvi ja torni jonne pääsee ainoastaan pitkospuita pitkin.

Lähteet:
www.mtv3.fi/matkailu/arkisto...tml?379333

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Useimmat napsulaisista pitävät luonnosta ja eläimistä vaikka emme bongareita olisikaan. Luonto antaa ihmiselle paljon jos vain osaa sitä seurata.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.06.2010 - 10:04

Ilma on vielä kaunis ja lämmintä on luvattu tänne Keuruun suunalle.
En ole lintubongari, hyvä, että harakan, talitiaisen ja punatulkun tunnen.
Ja tietysti pääskyset ne iloiset syöksähtelijät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 10:44

Vaikka seurailen lintujen elämää aina kun siihen tarjoutuu mahdollisuus vaikkapa vain keittiön ikkunasta ja tunnistan melkoisen monta lajia pelkän vilkaisun, tai lauluäänen perusteella en silti voi minäkään pitää itseäni minään lintubongarina. Eivätkös lintubongarit nimittäin yritä nähdä elämänsä aikana mahdollisimman monta lintulajia ja kiertele tämän vuoksi usein kilometri-ja tuntitolkuilla maita ja mantuja sensijaan että tyytyisivät laillani sattumalta eteen tulevien siivekkäiden tutkailuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 10:54

Olen lintujen seurailija. Seuraan joka paikassa, kuunetelen ääniä tarkasti.Viime yönä peippo lauloi niin kovaa meidän piha puussa että kuului sisälle asti.Täytyi sen takia mennä aamutakkipäällä terasille kuunteleen.Kurkien laulanta on nyt loppunut. Metsä kyyhkyt kujertaa .Västäräkit hautomapuuhissa niinkuin moni muukin.Käki vielä kukkuu mutta ei niin paljoa kuin keväällä.Kait se löytänyt oivan pesän mihin munansa pyöräyttää.Kun ajattelee tarkasti on se lois eläjä.Petolintu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 11:58

En ole bongari, mutta mielenkiinnolla seuraan mitä luonnossa tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 22:58

En ole lintubongari..Tykkään kyllä kulkea luonossa...tähän meidän viereen on Kymenjoen rantaan on tehty todella ihanat pitkospuut..ja sinne laitettu penkkejä missä voi istuskella ja katsella kosken kohinaa..ja joen virtausta....monta kertaa istuskelen silää ja haaveilen maailman menoa...ja kaikkea mukavaa...
Huomenna haen yhden pyörätyli-hoidokin ketä käyn avustamassa..Invataksilla tulemme sitten tänne...kun haluaa nähdä nämä pitkospuut ...kosken kohinan ja joen virtaukset..