Mikä on parasta kahvia?

JuhlaMokka? Saludo? Vai onko niissä edes eroa? Pannukahvi vai suodatinkahvi? Maustettuna vai mustana? Cappucino? Expresso? Vaikuttaako kahvin tuoksu sinuun jotenkin? Oletko saanut koskaan ulkomailla hyvää kahvia? Tuleeko vieroitusoireita, jos olet pitkän aikaa juomatta kahvia?

Avainsanat: kahvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.08.2008 - 12:12

juhla mokka,tai presitentin sekoitus ovat suosikkejani suodatinkahvi,en tykkää muista maintsemistasi kahveista.joo lontoosta löytyi hyvä kahvi paikka.kyllä tuoksu saa veden kielelle.en huomannut mitään kun olin 1,5 vuotta juomatta kahvia,mutta kun aloin taas juoda kahvia niin sitten piti päästä kahville vähän väliä nykyjään juon sitä kerran päivässä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.08.2008 - 13:45

Minulle käy ihan minkämerkkinen kahvi tahansa. Reilun kaupan kahvia en kuitenkaan osta, on niin hinnakasta. Vieroitusoireista ei kokemusta, koska juon joka päivä ainakin kupillisen kahvia. Cappucino on erikoiskahveista suosikkini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 16:53

Mielestäni pannukahvi on parasta, harvoin vaan saa sellaista. Kahvi mustana (sokeria laitan kylläkin). Parhaan kahvin tuoksun saa (näin suodatinkahviaikana), kun laittaa sähkölevyn hetkeks päälle ja levylle muutama murena kahvinpuruja, niin johan kahvintuoksu valtaa huoneen, eli vaikuttaa tuoksu meinaan. Muista kahveista cappucino on parasta je pehmosen makusta. Ulkomaille pitää ottaa omat kahvit mukaan, siellä ei suomalaisen makuun saa sopivaa kaffetta mielestäni. Vierotusoireita tuli joskus nuorena tyttösenä, jos ei kahvia ehtinyt ennen kouluun lähtöä juomaan; päänsärkyä, joka helpotti vasta kun sai kahvia (kofeiiinia). Kun kahvi alkoi ärsyttää jo vatsaa, niin siirryin vain aamukahviin ja päiväkahviin pikkuhiljaa eikä vierotusoireita tullut kun näin vähitellen siirtyi, mutta kahvi maistuu nyt sitäkin paremmalle.

Lisätty: 31.08.2008 - 16:55

Ai niin, vieläpä unohtu toi kahvimerkkikommentti, kahveissa on eroa, mutta tärkein on mielestäni sen kahvinkeittimen tehokkuus, joka suodattaisi kaikki kahvin aromit talteen tarpeeksi kuumalla vedellä, eikä liruttas vaan sitä vettä läpi porojen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 17:22

Viime ajat se suosikki on ollut Pauligin tummapaahtoinen Presidentti (K-kaupassa sopivin välein tarjouksessa). Muuten olen aika 'kaikkiruokainen', kelpaa melkein mikä tahansa, toistakymmentä kuppia päivässä, mutta ei kyllä vieroitusoireitakaan jos jää muutama päivä väliin. Erikoiskahveista espresso, kaikki aina mustana ilman sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 17:42

kahvin merkillä/ nimellä ei ole niin merkitystä, eli en osta kovin kalliita kahveja kun mikä vain mennee kurkusta alas. lidlissäkin on ihan ok kahveja, meinaan niitä lidlin omia mitä ei muista kaupoista saa. ja suodatin kahvia juon, kun iskälle mene kylään ni siel on vain pikakaffei eli sekin käy. kun n.neljäntoista vanhata kahvinjuonnin aloitin niin laitoin sokeria ja maitoa ja kahdeksantoista ikäisenä jätin sokerin pois. jos joskus hörppään jonkun toisen kupista missä on sokeria, niin jaiks ku on makeeta litkua, hyi puistatus. vieroitusoireita ei tuu ja etelässä ei oo tullu silleen kaffei hörpittyyn että tietäisin onks ne hyviä vaiko ei. enkä välttämättä edes juo joka päivä kahvia, ja sitten taas kun juon niin juon muutaman kupin päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 22:21

Tällä hetkellä cappucino.
Tosin kaikki kahvit maistuvat .
Olen kahvin ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 14:38

Ostan Reilun Kaupan kahvia. Se on hyvän makuista, eikä niin kallista, että siinä talouskaatuisi. Tulee hyvä mieli sitä juodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.09.2008 - 20:03

Sannoopa hyö mitä haluvvaa, paras kahvi on euroshopperin halavin vaihtoehto, näin on närhen munat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 07:48

Juon Kulta-Katriinaa,mutta välillä käytän ns.erikoiskahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 22:22

Kaikki kahvi on hyvää...kunhan on mustaa ja kuumaa (kylmä kahvi kaunistaa, mutta sekään ei ihmeisiin pysty). Erikoiskahveista capuccino, frappe ja kreikkalainen. Olen testannut muutaman vahvasti Juhlamokkaan luottavan makunystyröitä, ja eivät ole huomanneet mitään eroa vaikka ovat juoneet Saludoa.

Lisätty: 02.09.2008 - 22:23

Ja sen verran sitä tulee pitkin päivää ryystettyä, että ihan ilman tulee vieroitusoireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2008 - 15:54

vähähaalee, oli se sitten mitä tahansa, eikä siihen sokereita tai kermoja pidä sotkea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2008 - 18:27

EXPRESSO ! Koulussa kahviautomaatista sen aina otan aamuisin mut en kyllä tiiä minkä merkkistä se on :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 11:03

JUhlamokka ja Presidentti (ei liity mitenkään nyk. pressaan...) jos puhutaan kahvimerkeistä. Tavallinen suodatettu kahvi on parasta tai sitten oikein hyvä capuccino jota on Suomessa tosi vaikea saada kahviloista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.02.2009 - 15:23

kulta katriina (pannukahvi) on parasta :) juon kahvii melkei jopa 5 kuppia päivässä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2010 - 07:14

Paulig Parisien ♥ Paahtoaste 5♥ Vielä kun polttaa samalla Cafe Creme sikaria ni ♥♥♥