Kuinka kaukana se pippuri kasvaa? Kun sanotaan mene niin kauaksi missä pippuri kasvaa? Niin että missä kasvaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2010 - 11:06

olikohan se espanjassa , vai kreikassa , nyt en varmax muista , mutta opas sanoi ainakin , et nyt ollaan siellä missä pippurikasvaa ja kasvoihan niitä siellä .... tais olla muuten malorcalla .. tai sit ei .. no joka tapauksessa olen ollut siellä missä pippurikasvaa .. no valokuvistahan sekin paikka selviäis , joskus sit nekin katsastan ja pistän mieleni :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2010 - 11:25

Pippuri kasvaa niin kaukana, että sen luo päästäkseen on oltava luja tahto, rautaiset hermot, äärimmäisen hyvä kunto, ilmiömäinen suunitustaito sekä kyky taikoa perille päästyään siitä etsitystä pippurista vaikka viiden ruokalajin gurmeeateria jälkiruokineen ilman uunia, liettä tai grilliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 11:35

Kaukana se pippuri kasvaa. Pippuri kasvaa oikein pitkällä alunperin Intiassa, mutta nyt viljeltynä vastaavilla levysasteilla.
Eurooppaan pippuri tuli muutama sata vuotta ennen Kristusta,
Maustepippuri ei ole sukua pippurille, vaan mausteneilikalle. Kotoisin Länsi-Intiasta ja Keski-
Amerikasta. Eniten viljellään Jamaikalla., mutta myös Thaimaassa ja oli niitä muitakin maita.

Empä ole koskaan ostanut pippuria pelkästään, aina mauste-,musta-,tai valkopippuria.Sanonta mene niin kauaksi kuin pippuri kasvaa selittää tuon kaukaisen kasvupaikan.
.

Lähteet:
google + oma juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 12:42

Pippuri kasvaa juuri sielä, misssä haluat sen kasvavan. Joskus se kasvaa ihan kotioven takana, mutta luultavasti ihan oikeasti se kasvaa jossain Andien vuoristossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 12:46

Sansibarilla eli maustesaarilla Intiassa kasvaa pippuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 14:46

Intiastahan ne mausteet on haettu jo ammoisina aikoina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 18:15

senverran pitkällä ettei viitsi mennä keräilemään,ostan marketista muiden keräämiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 18:40

Ikuisuuden päässä, tavoittamattomissa.

Pippuri on Intian rannikolta peräisin oleva köynnöskasvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 18:45

En tiedä missä se pippurivuori on, mutta suuri ja kirjava sen täytyy olla. Sieltähän haetaan kaikki maailman pippurit eri väreissään. Kuka sen lienee löytänyt pitää tiedon visusti itsellään ja lähettelee pikku pusseja suomenkin kauppoihin. Aatelinen on vuoren kuningas ja sukunimeltään VON PIPPURI.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2010 - 11:09

Ei onneksi tuon pidemmälle tarvitse mennä:
fi.wikipedia.org/wiki/Pippuri

Lähteet:
wiki