Sitä saa mitä kehuu ... onko tuttu sanonta?

... ja kiitokset positiivisesta kuvapalutteesta. Siispä sanonnan todeksi todistaakseni vielä yksi lisää ... onkos teillä tällaiset varusteet kalaan lähtiessänne ?

4.bp.blogspot.com/_dU71uFzeK...astaja.jpg

www.napsu.fi/matkailu/matkak...45--Trogir

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2010 - 10:00

En ole tuota sanontaa kuullut.
Kaloja tuskin kehuskelulla saa, mutta naisväestä en mene takuuseen.
On minullakin paljon verkkoja, mutta ei sentään tuollaista kasaa. Lupakin on vain viiteen.
Olen kyllä katsellut kuviasi. Hienoja ovat, mutta olen huono arvostelemaan toisten otoksia, joten en ole kommentoinut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2010 - 09:20

Siinäpä kasa verrkoja jos jonkin laista.Jos valperi kaikki heittänyt veteen, niin mennyt koko loma kalastukseen.Aivan mahtavaa lomaa.On siinä nostamista kun monia kilometrejä verkkoja.Ne menee helposti sekaisin.Hyvä kuva ja kaunis .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 09:20

No tietysti, mistä luulet että kaikki silakat ruokapöytiimme tulevat, nämä verkot on täält meil päi.

Lisätty: 01.06.2010 - 13:19

Verkotten silmut ja väri kertovat useimmiten saaliit, ai , Adrianmeren saaliit eivät ole, mun eikä äijä hallinnassa. Italian kautta , ja Sloveniassa katsoimme , kielitaitomme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 10:10

Minä luulin että se menee näin SITÄ SAA MITÄ TILAA. Eipä ole meillä verkkoja vedessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 10:33

Sanonta on hyvin tuttu.

Siinäpäs oli suuri kasa verkkoja, kyllä noilla kunnon saaliin saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 10:48

jos meitin pikkupaatis tuos melekin jollas joka tos lammenrannalla kököttää , ois noin paljon verkkoi , niin se ois varmaankin pohjas .. eipä silti ei siellä nyt olekkaan kuin miljoona nuijapäätä ja vesiliskoja .. niiden pyyrystämiseen tarvitaan hiukka toisen laist kalustoo ... kiittokset itselles , kun olet niin ahkera kuvaaja ja tälläinen kotihiirikin saa kuviesi mukana matkustaa ja avartaa mailmankatsomustaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 11:12

Sitä saa mitä kehuu, empä ole kuullutkaan niin sitä, vaan sen toisen version, sitä saa mitä tilaa.
Mutta voihan selitys käydä tähänkin, sillä yleensä ,saa mitä tilaa, lausutaan silloin useinkin,
kun joku on jostain asiasta puhunut retostellen ja saakin sitten vähän huonompaa, mitä tarkoitti.
Siinä on vähän vahingonilon makua mukana.o

Lähteet:
oma mielipiteeni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 12:44

Tuollaista sanontaa en ole ennen kuullut mutta Sitä saa, mitä tilaa on tutumpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 12:45

En ole tuota sanontaa kuullut. Mutta sellaisen olen, että " sitä saa, mitä tilaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 14:37

Sanonta on minulle tuntematon. Minun onkimatkalle rittää tavallinen mato-onki ja lieropurkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 18:17

Miulta menis viikko ennen kuin tuo verkkokasa olis vedessä ja toinen mokoma nostaessa. Taitaa olla vaan paree ihailla sinun kuviasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 19:35

Ei ole tuttu sanonta, eikä ole nuin pal verkoloi!
Isä vainaani kysyi kun verkot vein kotijärveen, "ethän laskenut niitä kalojen takapuolelle"?
Nykyisin annan kalalle valinnanvapauden nappaako vai ei, uistimeen.!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 20:57

Tuttu on sanonta..ihan uskomaton määrä verkkoja...on niissä laskemista ja nostamista..kun isoja vonkaleita tulee..Tosi ihanaa hommaa..ja ne hemmetin hyvät kalat..tulee ihan kade,kun ei pääse noiden verkkojen kimppuun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2010 - 11:05

En ole tuollaista sanontaa kuullut. Jos on paikkansa pitävä, niin pitäneekin aloittaa mahdottomat kehut kaikista mistä olen haaveillut. =)