Onko kesäsäiden ennustaminen vaikeaa?

Avainsanat: vaihteleva sää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2010 - 08:41

Minä kun ennustan, että sateen jälkeen tulee pouta. Osuuhan se useimmiten oikeaan. Muuten pitkäaikaisen ennustuksen oikeaan osuminen on yhtä harvassa kuin lotossa seitsemän oikein.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Olet vähän samanlainen ennustaja, kuin itsekin olen. Sateen jälkeen tulee yleensä pouta tai sitten ei.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2010 - 08:46

tuskinpa se ammattilaiselle on sen vaikeampaa kuin muutkaan vuodenajat (ehkäpä päin vastoin)

sen sijaan kesällä esiintyy hyvin yleisesti paikallisia sääilmiöitä (mm. kuurosateita, ukkosia) ja yleisissä tiedotteissa on aika mahdotonta kertoa osuvatko ne pilaamaan sinun pyykkipäiväsi vai pelastamaan naapurin pottupellot kuivuudelta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 09:29

Orimattilan vanha sääprofeeta tietää aika hyvin.Hän katselee luontoa ja taivaankappaleita.Uskon hänen ennusteisiin. Sanoi että tulee ihan hyvä kesä välillä vettä taasen lämmintä.Se oli heinäkuun loppuunasti.Tietysti ihminen on erehtyväinen täytyy pitää mielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 10:26

Ammattilaisella on varmaan homma hanskassa, ja vanhankansan tietäjillä. Mutta minä olen huono ennustamaan säitä. Odottelen vain täällä innolla milloin saadaan taas hellettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 11:43

En ennustele, en usko edes vanhojen ihmisten ennusteisiin, otan päivän sellaisenaan kuin se tulee.
Voisin sanoa yhden esimerkin,"sanotaan, että pihlaja ei kanna kahta taakkaa samana vuonna.
Nyt minun taloni vieressä on paljon pihlajia, paljon kukkia, nään sitten syksyllä tuleeko marjoja niihin.
Onko sanonta paikkansa pitävä.
Tämä oli taas ohi kysymyksen, kysyit säästä ja minä vastasin päästä.

Lähteet:
oma mielipiteeni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 12:42

Paljon on kehittyneet laitteet vuosikymmenissä mutta vaikka tuedetään tilanne pallon jokapuolella nii yllätyksiä tulee kuten tämäkin viikko. 5:n vuorokauden ennuste muuttuu päivittäin. Mitä pidempi ajanjaksi nii aina epävarmempaa se on

Lisätty: 01.06.2010 - 20:44

tänäänkin on mennyt täällä koko loppuviikon ennuste täysin uusiksi

Lähteet:
Säämies SA int aikoinaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 12:50

Ei ollenkaan. Kun katsoo joka aamu ikkunasta ulos, saa täydellisen ennustuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 14:55

Minä en osaa säitä ennustaa ja tyydyn siihen säähän mitä kulloinenkin päivä tuo. Katson kyllä uutislähetyksen sääennusteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 18:19

helppoa kuin mikä ja osuu kohdallekin paljon useammin kuin lotto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2010 - 19:47

Ilmeisesti on. Sanomalahdessä oli juttu, jossa kolme ns. kansanennustajaa ennusti tulevan kesän säätä ja johan oli tuloksena kolme täysin toisistaan poikkeavaa ennustetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2010 - 11:00

Ei ollenkaan, näin se käy: Sää on mitä todennäköisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 14:50

Ei kannata maallikon ainkaan enjustella yhtään mitään, kannattaa kuunnella mitä säätieteilijät kertovat. Kesällä Suomessa toki on vähemmän lunta kuin talvella, sen voi "ennustaa".