Kuuluuko matkaohjelmaasi toreilla ja basaareissa kiertely ? Teetkö niissä myös ostoksia ?

Itsellä on tapana kierrellä jos aika vaan antaa myöten, harvemmin tulee paljon mitään mitään ostettua, kuvailtua ehkä enemmänkin, esim. viimeksi Splitissä :

valperi-ontheroad.blogspot.c...eilta.html

Avainsanat: torit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2010 - 07:13

Upeita kuvia. Maailman torit ovat mielenkiintoisia paikkoja. Niistä löytyy nähtävää, hyvää maistettavaa ja korville kuultavaa. Torit tuoksuvat...kalatorit ehkä enemmänkin haisevat, mutta aina kannattaa käydä matkoilla toreilla. Katselin kuviasi ja taas kuulin korvissani vierasta kieltä, puheensorinaa, lauseen pätkiä..itselle vieraita. Oliiviöljypulloja ihastelin. Ovat kuin koristeita. Hattupinoista yritin etsiä kullanhuuhdontaan sopivaa. Paitoja kokeilin kädellä ja päädyin viimein vihannestiskin ääreen josta keräilin punaposkisimmat päivän salaattiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2010 - 06:50

Hienot kauniit kuvat valperilla blogspotissa.
Vähempi tulee toreja käveltyä. Minulla on yleensä auto alla maailmalla ja sen pysäjöinti keskustoissa on myrkkyä minulle.

Aidomman kivan maista saa maaseudulta maailmallakin ja siellä ei jaksa kävellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 07:29

visiteeraan toreilla ja kauppahalleissa myös kotimaanreissuillakin. oma tunnelmansa ja saattaa tehdä löytöjä.
hieno kuvakavalkadi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 08:43

Nyt on tullut ihan tavaksi,että joka viikko tulee torilla käytyä...kun ei ole vielä omia tomaattia ja kurkkua..niin torilta käyn tässävaiheessa ostamassa...
Näkee aina tuttuja ja kavilla tulee käytyä torikahvilassa..siellä kivaa tunnelmaa..
Baareissa en kirtele...paitsi joskus kesällä pyörälenkillä...tulee joskus poikettua terassilla...juomassa siideri..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 08:47

Minulla tuo kiertely jää vähemmälle, mutta naisväen harrastuksiin se kuuluu eittämättä. Usein istuskelen ravitsemusliikkeessä ja katselen maailman menoa muiden kierrellessä ympäriinsä. Hyviä ovat Valperin kuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 08:50

Kyllä minä käyn aina siellä katsomassa mitä on tarjolla, mieli tekisi joskus ostaa herkkua, tullimiehet ratsaisivat kuitenkin, minun laukussani olisi ylenmäärin mausteita, taateleita, ihania marjoja etelän auringossa kasvaneita, jopa tomaatti ja porkkana maistuvat makeammilta etelämpänä, harhaa on tämä vihannesten kasvu täällä, mitään sanomaton maku on täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 10:09

Toreilla kyllä käyn, mutta en pahemmin ostele, kunhan katselen runsaita valikoimia.
Tiettyjen maiden basaareista olen saanut mittani täyteen. Yksin niissä vielä voisi kävellä, mutta ei enää seurueessa, jos aikoo päästä joskus poiskin. Poikkeuksena on Hurghadan lentokentän basaari. Hinnat kohdallaan, eikä kukaan revi hihasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 10:23

Kauniit olivat kuvasi. Käyn minä toreilla ja basaareissa aina kun mahdollista. Niin kotimaassa ollessani kuin ulkomaan matkoillakin tulee kierrettyä. Ostan jos tulee kohdalle jotain mielenkiintoista. Kotimaan toreilla suosin tuoreita hedelmiä ja vihanneksia. Ulkomailta sitten paremminkin vaatepuolta ja matkamuistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 10:52

kyllä maailman torit , kuin kotomaammekin torit pitää katsastaa , mut esim.. viipurin maalaistori oli aika shokki ... sen kävelin vilkkaasti haistamati ja maistamati .. sen verran oli epähygieenisen näköistä tarjontaa.. ja se haju yököttää vieläkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 11:45

Kotimaan kirpputorit ka kirpparit kierrän. Siihen se jää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 12:33

Kyllän kiertelen niissä mielelläni sekä koti- että ulkomailla ja joskus olen tehnyt ostoksiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 12:51

Ne ovat lempipaikkojani ja aina tulee jotain ostettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 14:34

Basaarit, torit ja kauppahallit tulee matkoilla tutuksi. Joskus teen myös ostoksia, mutta enemmänkin vain katselen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 19:37

Tottakai, joskus löytyy ihan loisto ostoja ja joskus kyllä pettyy pahastikin.
Rodoksen markkinat oli pettymys..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 22:36

Toki vain mikäli on riittävästi aikaa ja pieniä heräteostoksia tulee tehtyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 21:17

jos vain eksyn paikkaan jossa torit, basaarit ym kirpparit tavoitettavissa - on suuri suru jollei niissä käy. nautinto on tietysti kiertely ja tavaroiden paljouden ( outouden ) ihmettely. suurin ilo tulee jos löytää jotain itseään kiinnostavaa edullisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2010 - 10:59

Ehdottomasti ja useampaan kertaan kierrän ja aina jotain löytyykin.