Ottaako Ruotsin tuleva kuningatar avioituesaan miehensä sukunimen vai tuleeko uudesta prinssistä Bernadotte?

Avainsanat: ruotsin kuninkaalliset häät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 16:24

Vahvasti veikkaan, että Viktoria pysyy Bernadottena. En usko, että uudesta prinsssistä (Daniel),
tulee Bernadotte, eikös hänelle ole jo arvonimi määrätty. Joku herttua.
En ole seurannut tarkemmin. Mutta häät aion katsoa tiukasti. Samalla päivänmäärällä
nuorin tyttäreni viettää 40-vuotispäiviään ja minun lapsenlapseni vihitään, joten on juhlia.
Joten juhlia riittää sille päivälle.

Lähteet:
oma juttu

Kysyjän kommentti

Teilläpä sirkkaliisa saakin prinsessa prinssinsä sitten ihan omassakin perheessä! Mukavaa juhlapäivää!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 19:57

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 200 vuotta ensimmäisen Bernadotten tulosta Ruotsin hoviin. Vuonna 1810 Ruotsi oli joutunut aikamoiseen jamaan: Edellinen hallitsija, Gustaf IV Aadolf, oli pakoitettu eroamaan maaliskuussa 1809.

Veikkaan että Victoria pysyy Bernadottena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 20:07

Epäilen että ei ota miehensä sukunimeä..vaan pysyy. Bernadottena..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 21:56

Alan olla jo totisesti kyllästynyt koko häihin! Victoria on kuin kermaa latkinut paksu kissa joka kuvassa mikä hänestä julkaistaan- tämän päiväinen Iltasanomien kuvitus oli huippu!
En ymmärrä koko Ruotsin monarkiaa - ihan turha instanssi nykypäivänä menee vain alamaisten rahoja kun porukka loisii valtion varoilla...Hui olinko ilkeä? joskus voi ja saa olla vähän ihan pikkuisen "hankala henkilö".............................

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2010 - 10:17

Sen tiedämme sitten häiden jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 13:01

Viktorian on pakko pysyä Bernadottena. Danielista tulee joku herttua, enkä usko, että hän saa käyttää Bernadotte-nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 17:34

Luulisin että Bernadottena.Aika innolla odotan tuota päivää. Että näkee kunnon häät.Niitä ihan pakko katsoa niin kaunis morsiain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 09:48

Kuninkaallisten sukunimi ei vaihdu vaan Victoria tulee aina olemaan Bernadotte.
Ikävää että joku monarkian vastaisuus on putkahtanut pintaan ja meillä suomalaisilla ei ole asiassa edes minkäänlaista äänivaltaa niinkuin eivät ruotsalaisetkaan voi äänestää Suomeen kauniimpaa pressaa!!
Harmi että ollaan juuri tuona viikonloppuna Saksassa, tilaisuudessa, josta ei voinut kieltäytyä, mutta onneksi on tallennusmahdollisuus TV:ssä.Kyllähän häät näkyvät myös Saksan TV:ssä mutta ei ole aikaa katsoa kun on muu ohjelma juuri siihen aikaan.