Miten voisi karkoittaa muurahaiset pihan laatoilta ilman myrkkyjä?

Lisätty: 31.05.2010 - 12:25

Aijemmat vastaukset aiheeseen eivät suostu avautumaan koneellamme, jotenka apuanne kaivataan taas.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 12:56

Minä laitoin muutaman korkillisen siirappia sinne tänne ja niihin ne ihastuivat mutta se koitui muurahaisille(mustille)turmioksi ja sadoittain niitä tukehtui herkkuunsa.Innoissaan menevät siirappia nauttimaa ja jäävät siihen kiinni.Olen miettinyt onko se hyönteirääkkäystä mutta tyytyväisenä ainakin lähtevät murkkujen taivaaseen....

Kysyjän kommentti

Kiitos muuraistenkarkoitusvinkistäsi. Se todella tehosi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 12:11

www.napsu.fi/vastaukset/avai...kottaminen

Siinä muistaakseni monia neuvoja...

Lisätty: 31.05.2010 - 13:48

OK,mulla on konstina ollut muurahaispolkuihin taloussuola valkoisena vanana ja jos ei taivaalta sada niin kastelukannusta tai jstkin vettä niskaan,ovat hävinneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 12:18

Meillä ei onnistunut ilman myrkkyä mitenkään, ovat kiusallisia vieraita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 12:51

Minä olen laittanut suolaa, ja ovat kiireesti muuttaneet pois niistä laattojen väleistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 13:05

Myrkytön mutta julma konsti on kaataa niiden päälle kiehuvaa vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 14:21

... ja siihen veteen voi ennen kiehautusta lisätä suolaa oikein kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 18:58

Minäkin olen kuulut suolan auttavan..itse kyllä sirotin muurahais-karkoitetta pihalle,kun oli murkkuja..ja kyllä hävisivät..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 09:55

Ripota kanelia minulla auttoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2010 - 10:13

Suolaa olen itse kokeillut ja hiuslakkaakin tunkenut lattianrakoon kun ovat sisään pyrkineet. Jähmettyivät ikiajoiksi tuolla kostilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 15:06

Suola on toiminut häätimenä sisään pyrkiville murkuille