Kenen jo edesmenneen monivuotinen koti oli La Finca Vigia? Missä se on?

Avainsanat: kuuluisa koti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 12:52

Nobel-kirjailija Ernest Hemingwayn (1899-1961) tietävät nekin, jotka eivät ole lukeneet yhtään hänen teostaan. Hänen jalanjäljillään riittää tunkua, etenkin jos kuljetaan baarista baariin. Myös Havannasta löytyy valinnanvaraa: La Bodeguita del Medio ja La Floridita.

Niiden välillä voi pistäytyä Ambos Mundos -hotellin huoneeseen 511, jossa Hemingway kirjoitti Espanjan sisällissodasta kertovan romaaninsa Kenelle kellot soivat.

Hemingwayn ainoa ja ensimmäinen koti La Finca Vigía sijaitsee Havannan ulkopuolella.

Hemingwayn neljäs vaimo Mary Welsh lahjoitti talon Kuuban valtiolle miehensä itsemurhan jälkeen. Talo kuuluu yksityisen World Monuments Fundin sadan uhanalaisimman kohteen listalle. Sitä uhkaavat eroosio, huono kunto ja turismi. Siksi suurin osa matkailijoista joutuu tutustumaan taloon vain ikkunoista kurkistelemalla. Rakennusta korjataan parhaillaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 07:30

Ernest Hemingwayn.
San Francisco de Paulassa, Kuubassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 08:02

Ernest Hemminwayn ainoa ja ensi koti sijaitsee San Fransisco de Paula 10 kilometrin etäsyydellä,Havannassa.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 13:03

Hemingwayn koti Kuubassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 13:55

www.cuba-junky.com/cuba/erne...ingway.htm

kuvia rapistuvasta villasta olen nähnyt,mutta lähemmin EHn kantapaikkoihin Havanassa on tullut tutustuttua Havanan keskustan La Bodequitassa ja Floriditassa,maistellen 6dollarin(v.2001)daiquireja(jotka silloin siellä sikakalliita)tavallisissa paikoissa maksoi 1-2dolskua,mutta Havana on maailman kaunein rapistunut kaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2010 - 10:09

Tämän kuuluisan ja mahtavan kirjailijan:
fi.wikipedia.org/wiki/Ernest_Hemingway

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 20:00

Kaiken kaikkiaan hänellä oli neljä vaimoa ja useita rakastajattaria.
Hemingway teki itsemurhan 2. heinäkuuta 1961 ampumalla itseään haulikolla kasvoihin kärsittyään pitkään vaikeasta alkoholismista ja masennuksesta. Hemingwayn Floridan Key Westissä sijaitseva koti toimii nykyään Hemingwayn kotimuseona.

Samoin museona toimii kirjailijan koti Kuubassa, jonka leski Mary Welsh lahjoitti Kuuban kansalle 1961.

Hemingwayn kirjojen pohjalta on tehty useita Hollywoodin kuuluisia elokuvia.
Näyttelijättäret Margaux ja Mariel Hemingway ovat hänen lapsenlapsiaan.

Kodit sijaitsivat "perähikiällä".

Tykkään elokuvasta Vanhus ja meri!