Miksi heitä pitää lahjoa?

www.perheelliset.fi/2010/05/...hatadille/

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 12:33

Vähän nostattu karvat pystyyn artikkeli. On uskomatonta että kaikki opettajat ja tarhatädit olisi muistettava lahjan merkeissä. Ajatus on kaunis sitä en kielllä. Kukat ovat täälläpäin riittäneet. Jos leikittelee ajatuksella tarhatädeistä, niin heitä voi olla 4-5 ja hoitajat päälle, niin onkohan silloin muistettava kaikkia heitä?

(Hyvän kysymyksen heitit Timppa).

Kysyjän kommentti

Oli kyllä niin hyviä vastauksia mutta hellyin sinulle

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2010 - 01:12

Jotta meidän lasta kohdeltaisiin paremmin kuin...
Mutta totta, tavat on menossa oudon kieroiksi, vaikka he ovat "kutsumustyössä" turhan pienellä palkalla, mutta sittenkin ? Kohta kai lääkäreille ja tuomareillekin pitää antaa x kuten jossain muualla. Eiköhän rehellinen Kiitoksen sana, hymy, hyvä yhteistyöasenne olisi paljon parempaa kaikille osapuolille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 05:35

Mitä lahjaksi opettajalle ja tarhatädille on päivän polttavin kysymys näinä päivinä.
en nyt kannata oikein lahja ostoa, mutta mikä kauniimpi näky koulun päättäjäispäivänä, kun pieni ekaluokkalainenn tai vähän varttuuneempikin kulkee todistutaan hakemaa ruusun kanssa.
Vois vanhemmat rajoittaa hieman, että ostaisivat vain yhden ruusun tai jonkun pienen kimpun opelle
päättäjäispäivänä koko luokka esim. yhdessä.
Ei minun aikaan viety opelle mitään, mutta rikkaan talon lapset veivät kermapulloja, tai voita muullloinkin kuin päättäjäispäivänä.

Minäkin syyllistyin "lahjontaan"vein viimeisena kertana, kun läksin stadista, omalääkärilleni marmeladi rasian yhteistyöstä 10 vuoden ajalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 07:04

Kukkakimppu riittää niille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 08:24

Työtään tekevät palkkansa eteen, kuten muutkin. Eivät minusta mitään lahjoja tarvitse. Jos ovat hyvin työnsä tehneet, niin kiitos on riittävä huomionosoitus.
Ennenkin on kouluja käyty, eikä siihen opettajan lahjomista ole tarvittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 09:29

kukkat riitävät minustakin....en ikinä ostanut lahjoja opelle tai tarhetädille , kun lapset kävivät koulua , he tekevät vain työtään niinkuin kaupantätikin, enkä hänellekkään ole koskaan mitään muta antanut , kuin hymyn ja hyvänpäivän toivotuksen....:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 09:39

uusavuttomuutta
kun ei muka osata muuten kiittää hyvästä työstä

(yhtä käsittämätöntä on se miksi matkustamossa taputetaan kun lentokone on laskeutunut)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 09:57

Joo en minäkään ymmärrä tätä vaikka joka vuotinen juttu koulun päättjäisissä.Miksi pitää ostaa opettajalle jokin lahja kun lukuvuosi päättyy.Onhan hänelle maksettu työstään jo palkka.Eikö se palkka muka riitä. Minun meilestäni tämä on turhaa paapomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 11:56

Itse kerätty kielokimppu riitää tai jokin omatekemä kortti .Meidän lapsonen vei kerran tiikerikakun kun valmistin .Vaihtoi koulua ja tuo opettaja jäi toiseen kouluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 12:01

Kuulun myös niihin jotka eivät ymmärrä miksi opettajalle, kerho-ohjaajalle, tai tarha-aikuiselle pitää "lukuvuoden" loputtua viedä jokin lahja muistoksi siitä opetuksesta ja ohjauksesta mitä hän on "lukuvuoden" aikana antanut. Minusta pelkän kiitoksen pitäisi riittää palkaksi tehdystä työstä. Näin antajalle ei tulisi tressiä lahjan hankinnasta, eikä lahjan saajalle kertyisi kassikaupalla turhia tavaroita. Lapset oppisivat tällätavoin sen että hyvin tehdystä työstä voi ja pitää palkita myös muutenkin kuin antamalla rahaa, tai tavaraa, ja että sydämmestä tullut kiitos lämmittää paljon enempi kuin yksikään rahatukko, tai tavarakasa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 13:59

Omituinen tapa. Poikani luokallani on asia ratkaistu niin, että kultakin oppilaalta kerätään joulun alla ja keväisin 5€ ja sitten summalla annetaan lahjakortti kukka-, kirja tai muuhun liikkeeseen. 28 oppilaan luokassa ope on saanut jo monta mukavankokoista lahjakorttia.
Ystäväni on peruskoulun opettaja ja heidän koulullaan ei ilmeisesti näitä yhteislahoja kerätä, koska esim. viime jouluna hän sai 13 suklaarasiaa ja monta erillistä lahjapakettia. Keväisin hän saa koppakaupalla kukkapaketteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 19:04

Onhan se kaunis tapa..kun menee todituksen hakemaan...ja jontaa opettajalle...pienen itsekerätyn kukkakimpun vaikka..ei maksa mitään..ja tätä varmaan opettaja arvostaa...jos lapsi on itse keränyt kukkakimpun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.06.2010 - 10:08

Kuuluu heillekin kiitos. Tavaran antaminen on tunteettomampi tapa kuin esim. kauniin kukkakimpun ojentaminen ja kiitos halauksen kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 15:16

Jos on hyvä ope ja häntä halutaan muistaa, niin mikä ettei. En näe lahjaa lahjuksena. Voihan lahja olla esim. hyväntekeväisyyslahja: kehitysmaan oppilaalle koulupuku tms. ja tieto opettajalle, että lahjaraha on mennyt hänen nimissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 21:30

niin - tavallaan ymmärtää tuon. meillä oli tapana että koulun kokonaan päättyessä opea muistettiin - pääsihän eroon meistä;). mutta työtään ne tekevät. onko sitten kukkien vähyys syynä kakaroiden tyhmyyteen? jaa -a. jos mä saisin kerran vuodessa kukkia ym lahjuksia työstäni josta saan jo palkan, tuskin sitä sen paremmin tekisin.