Kuka käyttää ruohonsilppua hyväksi,kun leikkaa nurmikot??

Eli kun on keräävä leikkuri...minne pistä ruohonsilpun....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2010 - 13:44

Mulla kun on noita viinimarjapensaita olen laittanut niitä sinne .Se ihan palaa siellä juurella, haiseeko lanta.Onhan se moneen paikkaan riippuu ihan omista nurkista .Siitä voi tehdä kompostiakin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.05.2010 - 12:01

Olen palstalla nähnyt jonkun kippaavan penkkien väliin tai olikohan päälle...en tiedä,luultavasti itse laittasisin perunapenkkien päälle ja miksi?En tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 12:02

Meillä keräävän ruohonleikkurin jätteet kaadetaan ojanpenkalle siellä olevien rikkaruohojen peitteeksi ja mullaksi ajan myötä maatumaan, sillä taloyhtiössämme ei ole niille muuta järkevää käyttötapaa. Bioroskikseenhan sellaista määrää ruohosilppua mitä nurmikolta tulee ei viitsi laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 13:13

Ruohosilppu on kuulkaas hyvää lannoitetta mille vaan, joten älkää heittäkö pois. Laittakaa kukkien ja kasvien juurille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 14:28

Me laitamme kompostiin sitä, antaa vauhtia siihen maatumiseen siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 14:42

meitin kone silppuaa ne niin pienex , et jäävät maatumaan nille sijoilleen .. ja hyödyntämään ruohonjuuren tarpeita tai jotain... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 15:49

Siihen jäävät, niille sijoileen, ei niitä mihinkään kerätä meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 19:23

mikäli ruoho ei ole kovin pitkää niin se ravitsee itse itseään

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.05.2010 - 21:09

Milloin olen itse asialla, laitan ne marjapensaiden juurelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 13:08

Puutarhakompostiin laitan, myös pensaiden juurille olen sitä joskus laittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 19:57

Kone murskaa ruohot niin pieneksi, että ne jäävät nurmikolle .Sinne ne hukkuu johonkin uumeniin.Leikattu nurmikkomme on upea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2010 - 15:25

ei...mihin sitä ees voi käyttää?