Missä on virallisesti Suomen vanhin lentokenttä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 19:53

Lappeenrannassa tietysti kun sitä kysyt

_____

Vuona 1918 ilmavoimia varten perustetun lentokentän ainoa paha vika on siinä, että se on väärässä paikassa. Kentän alle jää suuri alue Lappeenrannan keskustan parhaasta rakennusmaasta.

Lähteet:
www2.lappeenranta.fi/lehtiti...hp?id=8185

Kysyjän kommentti

Näinhän se on. Oli perusteellinen vastaus kuten sinulla yleensäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 19:49

Luulen ja uskon, et se on tuo Malmin kenttä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 20:11

Kyllä nyt laitan vaihtoehtoja Lappeenranta on lentänyt1951 alusta säännölisiä rettiilentoja vuodesta 1951, pysyy ja paranee.Se perustetu äitienpäivänä 10.5.1918.
Artukaisten kenttä v.1935 oli Suomen ja ensimmäinen ja pohjoisin toimiva lentikenttä'
Malmin lentokenttä aloitti toimintansa vuonan1936.
En osaa laittaa oikeaan järjestykseen mutta vedän Timppa Sinulle kotiin päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 20:57

Turku näköjään päihitti Lappeenrannan ja sitten Helsinki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 23:25

Suomen vanhin lentokenttä pysyy ja paranee, lappeenrannassa se on.

Lappeenrannasta on lennetty säännöllisiä reittilentoja Helsinkiin vuodesta 1951.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 23:57

Kyllä se taitaa olla Timpan kotipaikassa Lappeenrannassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 19:36

Onko se kouvolaa vai lappeenranttaa tuo utti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.05.2010 - 20:28

Sieltä on tullut noustua koneella yläilmoihinkin katselemaan silloista Lappeenrantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2019 - 17:18

Antreassa, josta toiminta siirrettiin hetkellisesti Lappeenrantaan.

Lähteet:
www.sotahistoriallisetkohtee...w/-/id/366