Oletko pätevä käyttämään kahvinkeitintä ? Riittääkö henkinen kyvykkyytesi ? Oletko tavannut vastaavia tekstejä ?

Ostin tänään uuden kahvinkeittimen, ihan sellaisen perusmallia. Kotona luin mukana tulleet käyttöohjeet ja muut paperit. Alla olevaa turvalausetta tavaillessa meinasi mennä piparit nenään:

Turvalause

Tätä laitetta ei saa käyttää henkilöt (mukaan lukien lapset) joilla on rajoitettu fyysinen , sensorinen tai henkinen kyvykkyys tai heiltä puuttuu laitteen käyttöä vaatima kokemus tai kyvykkyys ellei kyseisiä henkilöitä ole vastuullinen henkilö valvomassa ja ohjaamassa laitteen käytössä.

Lapsia tulee valvoa, jotta he eivät leiki laitteella.

(Melitta kahvinkeitin) "

Avainsanat: kahvinkeitin henkinen kyvykkyys turvalauseet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 19:15

Ei kato voi haastaa valmistajaa oikeuteen, mikäli ei ole täysissä ruumiin ja sielunvoimissa käyttämään keitintä. Joku mummu haastoi aikoinaan oikeuteen kun kahvi oli liian kuumaa niin nykysin lukee pahvimukeissa "Varo on kuuma" tai jotain :-/

Kysyjän kommentti

näinhän se on, jenkkien oikeuskäytäntö synnyttää todella hassuja lieveilmöitä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 17:48

Olen.Olen.Olen.

Lähteet:
Ego

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 18:31

Sehän on kuin suoraan valloista. Kerran epäonnistui kun päällä oleva liruttelija jäi vinoon ja veret olivat hellan ja tiskipöydän välissä joten en voi mennä takuuseen itsestäni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 18:54

No jopas jotakin, minä kun luulin että olen taidokas kahvinkeittäjä. Mutta nyt en ole ollenkaan enään varma... liekö saan koko vehjettä enään käyttääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 19:45

Olen kyllä kahvin ja keittänyt, mitä nut joksus on pannu unohtuntu alta poes, mutta tekevälle sattuu.
Tulin minullekin joku kapine oli joku yksinkertainen kodin vempain oiskos ollut korkin avaaja ja siinä oli ohje viisaille..No kyllä pullo on narahtanut vahasta tottumukusesta auki, ilman suurempaa haaveria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 20:43

UPS,paljonko henkistä kapasiteettiä pitäsis olla joka-aamuisen aamukahvin keittoon,Melitta-laitteen valmistajan mukaan,onko siinä kenties älykkyystestiä tai jopa vaadittava IQ-lukema?HÖH,iso lössi porukkaa keittelemässä kahvia...keittäjä,keittäjän valvoja sekä laitteenkäyttöohjaaja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 20:50

Yleisesti olen. Kerran vain kävi niin, että tippalukko jäi kiinni. Kahvi poroineen päivineen lattialla, kun ei mahtunut enää pöydälle. Taisi olla yksi nappi liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 23:43

Nyt kyllä pitää kysyä asiaa isännältä..voinko enään keittää kahvia,jos vaikka joku menee pieleen..kun ikää tulee..silloin voi tulla nämä lapsien oireet..että pitää vahtia,kun kahvia keittelee..kun välillä ei muista sammuttaa kahvinkeitintä..oliskohan alulla temendia...voi olla vaarallista ,kun keittelee kahvia..jos vaikka talo palaa poroksi..
Hyvä oli huomautus..kun vanha muuttuu lapseksi ajan myötä..
Nyt minut on laitettava tarkkailuun..ei muu auta..pitää mainita asia isännälle..että vahtii,kun pientä lasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 13:44

meil vain mocca-master ja se on kai sit tarkoitettu hiukka vähäsen älykkyys osamäärän käyttäjille , kun en muista moista niistä lukeneeni ... mut hyvä et varotellaan.. ellei mikkorassikin ois ohjeissa txt amerikoissa , et ei kissaa mikroon .. niin luija ties , kuinka monta kattia niissäkin ois paistettu .. tämä vain esimerkkinä .. miten meittii holhotaan ja suojellaan :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 14:05

Tekevälle aina joskus sattuu. Kerran laitoin jauhot vesiosaan ja veden kanssa sitten pähkäilin vähän aikaa. Kahvinkeittimen käyttämisellä me hoitajat testaamme ja näemme miloin vanhus alkaa dementoitua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.05.2010 - 20:26

Ei voi olla totta! Että kahvinkeittimen käytöllekin rajoituksia. Pitää tämä entinen pitää hyvässä hoidossa, se ei ainakaan toistaiseksi rajoita käyttöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 23:49

Minulla taitaa puuttua laitteen henkinnen kokemus kokonaan. Joten tulisi hyvään saumaan ,loppuisi toi kahvin litkuttelu .Sehän sopisi mulle oikein mainiosti. Olisi ainakin hyvä aihe lopettaa. Kun muuten ei oikein pääse eroon.Suomi muutenkin tunnetusti kova kahvin kulutuksessa.Vähenisi sieltäkin päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 23:04

Jos vähänkin epäilyttää, niin suosittelen siirtymään vedenkeittimen ja pikakahvin käyttäjäksi. Toimii meillä. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 21:39

tuohan oli aivan ympäripyöreää tekstiä! ehkäpä pitäisi sitten olla pienellä präntätty se kyvykkyys ym vaatimukset.
varo nyt hyvä ihminen ettei mene puruja paperin ja suppilon väliin - menee tippalukko tukkeeseen *nauraa*. tähän on tultu - kaikesta pitää varoittaa, normiälyn käyttö on katoamassa. vai onko tää jenkkien salaliitto?? melitalla myyrä töissä?
kahviammattilaisena mun pitää sanoa että kahvi on kuumaa ja hyvää - varokaa koukkuun jäämistä.