Kuka on poiminut metsäkukkia maljakon täyteen???

Minä poimin ihanan kimpun illasta,kun olin Santun kassa lenkillä..Kielot tuoksuaa kaiken aikaa nenääni,ja muitakin kedon kukkasia joukossa..
Tosi kaunis kimppu..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 08:01

Huomenia. Tänään aion kerätä kieloja sekä päivänkakkaroita. Molemmmat aukeavat juuri kukkimaan. Normaalistihan kakkarat eivät vielä kukkisi tähän aikaan, mutta se lämmin jakso näyttää saaneen niihin vauhtia.

Kysyjän kommentti

Ihania luonnon kukat...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 01:43

omaksi ilokseni olen ja pikkusen havua joukkoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 05:49

Olenhan minä joskus poiminut, mutten vielä tänä keväänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 07:26

Ei täällä vielä metsäkukista saa kimppua kootuksi, ei niitä niin ole. Nytkin 8 astetta lämmintä ja päivät ovat myös kylmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 08:22

Jalmari ainakin oli laulussa "kukkaisten keskellä kukkulalla". Villiruusun minä hain Salon sydämestä. Nääs mamma on Salosta kotoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 08:42

Liljan kukka lumi valkoinen ,sen kerran poimin mutta tiennyt en..........Voisi sanoa kielosta kun on valkoinen ja hyvän tuoksuinen.En voi vastustaa, yhdet kielot olleet maljakossa keittiön pöydällä.Niitä on paljon.Olen heikkona luonnon kukkiin.Uskomattomat tuoksut.Ilmankos ne pörriäiset löytää ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 09:32

nykyään tyydyn lähinnä kuvaamaan niitä, paljon pitkäaikaisempi ilo

( esimerkkivan kuvan 'metsäkukka' ei tosin ole ihan lähiniityiltä ja tarkkasilmäinen löytää siitä eläinkuntaakin)

rajavartija.blogspot.com/201...aikaa.html

www.napsu.fi/matkailu/matkak...0-27--Hvar

Lisätty: 29.05.2010 - 17:33

ja vähän lisää

valperi.blogspot.com/search/...abel/kukka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 09:49

Rakkaalleni olen kieloja kerännyt kaksi kertaa ja pöydällä ne tuoksuu...harmi kun en itse voi tuoksusta nauttia kun onnettomuudessa meni haju-aisti mutta "muistijälki"on jäänyt aivoihin ja muistelen niiden ihanaa tuoksua...!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 12:10

Jätän metsään kukkimaan ja ilahduttamaan muitakin. En raaski poimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2010 - 22:30

Kun en aikoinaan saanut metsäkukkia häissäni tanssittavaksi, joten päätin silloin että pysykööt pöheikössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2010 - 14:00

En ole metsäkukkia kerännyt mutta lenkillä jo muutaman kerran olen poikennut kieloja metsään nuuhkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 11:37

Eipä ole tänä vuonna tullut kerättyä kesäkukkasia maljakkoa täyteen sillä voikukat eivät houkuta keräilyyn, eivätkä muut kukat ole vielä täälläpäin alkaneet kasvaa niin runsain määrin että niitä riitäisi kerättäväksi asti. Voi olla etten kerää niitä maljakkoon myöhemminkään, sillä kesäkukkaset on (nyt kun tarkemmin asiaa mietin) omilla paikoillaan kauneimmillaan ja ne pitäisi oikeastaan jättää luontoon sitä kaunistamaan