Miten valmistat kaalilaatikon?

Teetkö sen munamaitoon vai ilman.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 00:38

No tässä yksi resepti, takaan, että on hyvä. On viimeksi kehunut viimeviikolla sellainenkin henkilö,
joka ei syö muka kaalilaatikkoa ja nyt pitää hänelle tehdä(vävy).

ISOÄIDIN KAALILAATIKKO

Iso kaali tai pari pientä, vettä, suolaa keitä ne kypsäksi
500 g jauhelihaa
3 sipulia + 2-4 valkosipulinkynttä ruskista jauheliha ja sipulit
1 dl keittämätöntä riisiä
2 dl kermaa(laitan paksua ruokakakermaa, mutta käy muukin)
soijakastiketta, mustapippurirouhetta, suolaa vain hiven, jos keität kaalit suolavedessä
1½ dl juustoraastetta
Paista laatikko 200 astetta, noin tunti.Kyllä se kokki tietää katsomalla, milloin kypsää.

Itse teen aika löysän seoksen, koska riisit turpoavat paistettaessa.
Ei mitään munamaitoa tarvitse, oman maun mukaan laitan aineitakin suhteessa teenkö
armeijalle, vaan itselleni.
Reseptin sain v.1993 yhdeltä Sinikalta, olemme vieläkin hyvät kaverit, vaikka emme ole senjälkeen tavanneet, soiteleleet vain.

Jos teet ja onnistut laita viesti minulle, mitä mieltä olet, vaikka et onnistuisikaan.

Lähteet:
kaverini antama ja kokeilemani hyväksi havaittu, laitetaan laatikot kiertoon näin yölläkin

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvästä ohjeesta, tein tämän reseptin mukaan. Hyvää oli. Parasta laatikkoa mitä olen tehnyt pitkiin aikoihin. Ylivoimaisesti paras kaalilaatikon ohje.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2010 - 01:19

Itse en käytä valkosipulia enkä kermaa oikasen useassa kohdassa sirkkaliisan ojeesta ja kyllähän se on puolukkahillon kera maistunut.vuoka kuorrutetaa pikku määtällä sasvaa johon korppijauho tarttuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2010 - 09:10

Keitän ohrasuurimot, pehmennän kaalin paistinpannulla öljyssä, sekä ruskistan jauhelihan.
Sitten vain sekaisin, lihalientä, mausteita ja siirappia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 11:58

Ajankohtainen ruoka tälle viikonlopulle. Lähdemme mökille ja kun vielä pitää lämmittää, niin leivinuunissa ajattelin tehdä kaalilaatikon, sellaisen yksinkertaisen version. Rautapadassa ruskistetaan jauheliha, lisätään kuullotettu sipuli ja pieneksi pilkottu luomu kaali. Nesteeksi lihalientä ja mausteeksi mustapippuria ja hivenen suolaa. Sitten "unohdetaan" muutamaksi tunniksi uuniin. Ei kummonen ohje, mutta saa aina veden kielelle.