Tiedätkö millä saa helposti pohjaanpalaneen kattilan helposti puhtaaksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2010 - 20:25

Teräskattilaan käyttäisin pesupulveria. Parhaimman tuloksen saat, kun laitat kattilan pohjalle muutaman sentin vettä ja kiehautat sen pulverin kanssa.

Kysyjän kommentti

Hyvä konsti ja helppo.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 28.05.2010 - 20:36

Ota sitä hiekkaa ja porsta mistä oli aiemmin puhe.
Minä teen pinttyneille ja palaneille kattiloille niin että kastelen ne hyvin ja laitan sitten kumolleen tiskipöydälle. Jonkin ajan päästä lika irtoaa helposti. Tarvittaessa toistan prosessin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 20:45

No nyt bongari tulee konsti jos toinenkin, voit pari kattilaa keittää tai raaputta puhki.
Kyllä nuo edellämainitut ovat hyviä konsteja, olen niitäkin kokeillut.
Minä tarjoan kanssa yhden, ajaa varmaan pesupulverin kanssa miltei samanlaisen tuloksen.
Minä keitän soodavettä kattilassa, joskus kun on ollut tarjolla, tuhkaakin olen käyttänyt, se on sitä
vanhan ajan lipeää.
Viime joulu meni kattiloiden pohjia raaputellessa, kun aattona väelleni keitin riisipuurot kahdella kattilalla, ne otti pohjaan, puuro ei maistunut palaneelle, mutta kova työ oli puhdsitaa pohjat.
No tämä meni nyt ohi kysymyksen, olen joskus niin suulas,

Lähteet:
o

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 21:03

Minäkin olen pesupulverin..ja pieni määrä vettä keittänyt pohjaan palaneen kattilan...ja hangannut senjälkeen..sellasella..teräksen-värisellä sykkyrällä..millä voi myös hangata hellan emalipinnat ja levyt..eikä naarmuta..nyt en muista mistä kutsuista olen tämän tilannut..on monta vuotta vanha..ja tosi hyvä..
Tuhkaa olen kanssa joskus nuorena yrittänyt keittää kattilassa..ja pieni vesimäärä..on silläkin saanut..aika hyvän tuloksen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 21:04

Teräskattila lämmintä vettä ja varovasti teräsvillalla joissa on peuaine useissa jo valmiina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 21:07

Pesupulveria keittämällä lähtee. Ja sitten vielä tiskikoneeseen. Puhdasta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 21:17

Helposti,helposti...;D.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 23:27

kun asiallisia neuvoja näköjään olet jo saanut, niin iltavitsinä tähän voisi heittää

minulta ne kattilat palaa helposti pohjaan
emäntä ne sitten helposti (ja äänekkäästi) putsaa

kumpikaan ei oikein pätevästi osaa selittää kuinka se käy

Lähteet:
vuosikymmenten kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 23:29

Sinäkin bongari Brutukseni,mulla on myös palanut pieni teräskattila pohjaan,nyt ikäänkuin likoamassa,mutta aion sitä "teräs-sykkyrällä" hangata,pitäis pihalta hakea hiekkaa,mutta se on lähempänä sepeliä.Pahus,kun ei ole enää hankaus-Vimiä tai sitten käytän napsujen kikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 00:02

Kaikki hyvät konstit jo edellä tulivatkin.