Tänään on nyt se naapuripäivä, josta aiemmin kyselin, kuinka Sinä aiot toteututtaa sitä, onko jotain uutta, vai vanhaa tallella.?

Vietkö autollasi naapurin kauppaan? Otatko pyörätuolissa istuvan vanhuksen ulkoilemaan.?
Kysytkö jolta kulta tarviiko hän apua?Tehtävää olisi paljon, mutta mistä juro suomalainen
aloittaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2010 - 10:17

Meidän pienessä rivitalossa ollaan niin paljon tekemisissä keskenämme, että oikeastaan naapuripäivä on joka päivä. Eilen olin kyllä naapureiden luona rahankerjuussa, kun yhden naapurin lapsi kirjoitti ylioppilaaksi ja me muut tietenkin muistamme häntä kahisevalla.

Kysyjän kommentti

kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2010 - 08:44

Eilen se jo alkoi. Hain vanhemman pariskunnan tuohon naapurimökille tavaroineen. Alkoivat myös kesäänsä viettämään täällä Airiston rannalla. Aamutoimien yhteydessä katselin, että naapuri oli radionsa avannut ja valon sytyttänyt. Tuohan merkisee kaiken olevan mallillaan. Päivän aikana vaihdamme muutaman sanan ilmanalasta ja kesän ihanuudesta. Sovitamme myös usein yhteen jääkaapin täyttöretken.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 09:31

no naapurilleni hyvät naapuripäivät toivottelin.. eipä tuo haitannut vaikka siitä jo tovi onkin kulunut .. mut nyt lähden yhden caravaanalueen synttäreitä viettämään , joskos siellä sit kaik tupa-auto, tai vaununaapurit tervehdin...hyvällä naapuripäivän tervehdyksellä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 10:21

Naapuripäiviä on aina tarpeen mukaan. Meidän kaupungissa ei ole asiaa mainostteu lainkaan ja kun huomisaamuna on varhaisenpuoleisen lähtö lentokentälle ja seiltä eteenpäin, keskityn nyt hoitelemaan ihan omia asioitani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 10:22

Samoin täällä,harva se päivä on naapurinpäivä ja on myös tulevaisuudessa,sillä mun naapuri pistää HSn mun lootaan,koska olen epämääräisiä aikoja paikalla ja keskeytän tilausta.Jeesaan häntä omalta osaltani,mitä osaan ja kykenen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 12:50

Kiitos Sirkka-Liisa kun muistutit, olisin unohtanut koko naapuripäivän. Täytyy tässä miettiä miten tuota käytännössä toteuttaisi, ehkäpä tarjoan apua jossain työssä. Tai haen seurakseni päiväkaffeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 14:41

Käyn tämän viikon tyhjentämässä naapurin postilaaikon,kun on reissussa..
Kyllä sieltä sitten tulee jotakin tuliaista,kun palaa kotia..

Tämä ei ole ihan naapuri...mutta joka perjantai kyän tekemässä tälle sotainvalidi-parisunnalle siivouksen..
Tänään vaihdoin petivaattet ja imuroin...ei saanut mitään,kyllä vietyä ulos..kun tuli vettä kaatamalla.koko aika..hommat tuli kuitenkin hoidettua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 15:40

Kyllä kerrostalo-olosuhteissa jokainen pysyy omassa loossissaan. Oven avaan mikäli satumme samaan aikaan siitä kulkemaan.Isäukko on jaka perjantai ulkoiluttanut mummeia pyörätuolissa joka on häntä 10v nuorempi:sieltä vanhusten palvelutalosta oli toistakymmentä tuolilaista uuden kaupan avajaisissa ja saivat ruusun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 17:17

Meillä ei ole naapuria. Mutta autamme silloin kun se on mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 17:18

Onneksi nuo lähinaapurit ovat sellaisia mörököllejä ettei tarvitse viettää mitään päiviä heidän kanssaan. Eivät osaa edes tervehtiä. Kuvitelkaa nyt. Maalla yleensä kaikki tervehtivät toisiaan, mutta eivät nämä. Ei ole lapsena vissiin opetettu.
Viime yönä paistoin töissä marjapullat niin asukkaille, kuin hoitajillekin...se oli sellaista ylimääräistä ja toivottavasti ilahtuivat, kun ovat päivällä aukaiseet kahvileipäkaapin oven.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 19:36

Minä autan naapuria viemällä hänet autollani kapakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.05.2010 - 20:26

Ohi meni että heilahti. Itseäni vain kuskailin vaivaisilla jaloillani paikasta toiseen täällä tontilla.