Mikä aika alkaa Atlantilla?

Avainsanat: vaara

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2010 - 01:23

Atlantille odotetaan rajua hurrikaanivuotta. Kestää kesäkuusta syksyyn.
www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...05/1132985

Muistini mukaan tuossa liki Afrikan rannikkoa pahimmat syntyvät ja matkustavat Karibian merelle jatkaen sieltä mikä minnekin. Yleisimmin kurittavat Floridaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2010 - 21:53

hurrikaanikausi

_

Alkamassa oleva Atlantin hurrikaanikausi saattaa äityä harvinaisen pahaksi.

Myrskyjä kartoittava amerikkalaislaitos NOAA ennustaa, että myrskyjä voi syntyä eniten sitten vuoden 2005. Tuolloin hirmumyrskyjä tilastoitiin 15, mikä on ennätysmäärä. Vuodelta muistetaan New Orleansiin iskenyt hirmumyrsky Katrina, joka tappoi 1 500 ihmistä.

NOAA ennustaa, että ensi kuun alussa alkavana puolen vuoden jaksona kehittyy 8-14 hurrikaania. Oman nimen saavia trooppisia myrskyjä voi tulla kaikkiaan jopa 23.

Viranomaiset pelkäävät, että myrskyt pahentavat Meksikonlahden öljykatastrofia ja tuovat lisäkärsimyksiä haitilaisille.

Lähteet:
www.marianna.fi/ulkomaat/atl...rrikaaneja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 00:56

Vähäviisas sen jo kertoikin, myrskyjä luvassa normaalia enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 08:21

Nehän ovat niin jokakesäisin sattuvai tapahtuneita, jolloin meillä on kesäaika, niin siellä ne hurrikaanit
vaeltavat. Sasihan Se Suomenlahtikin joskus kuohahtaa, että sasimme tuntumaa.
Vai voi joku meidän matkustajista olla kokenutkin sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.05.2010 - 20:13

Kyllä meillä täällä kotomaassamme on turvallista. Ei ole hurrikaaneja, ei purkautuvia tulivuoria, ei maanjäristyksiä.