Jos ei Helsinkiin patikoimaan, niin kiinnostaisiko viini matka Uuteen-Seelantiin? Moniko on käynyt täällä.

Uuden-Seelannin viinien kansainvälinen voittokulku alkoi 80-luvun puolivälissä, kun Cloudy Bay -valkoviini saavutti laaja-alaista huomiota voittamalla kansainvälisen kilpailun. Voitto toimi katalyyttinä kymmenille uusille viinitiloille ja vahvisti maan viiniteollisuuden statusta. Nykyään viininvienti ulkomaille on suuri osa kansantuotetta. Vuosittain yli 130 miljoonaa litraa viiniä kulkee muihin maihin ja saman verran tuotetaan paikalliseen käyttöön.

Avainsanat: viini matka uuteen-seelantiin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2010 - 19:13

mieluummin kiertelemään Skotlannin vanhoja viski-tilaamoja

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2010 - 17:19

Ehdottomasti Uusi seelanti olisi unelmakohde(pitäisi ensin täällä opetella liikkumaan pää alaspäin).Eksoottinen paikka joka ollut haaveena pitkään, ehkäpä vielä toteutankin sen. On vaan niin turkasen kaukana että viikoksi on turha lähteä kun matka kestää toista vuorokautta, mutta on paikka jonka haluaisin nähdä ja kokea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 17:35

oi ois kyl ihanaa päästä tuonnekin, mut joskos kerran tuokin unelma täyttyis ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 17:40

olin jo menossa keväällä uuteen seelantiin, mutta sitten nämä pilviveikot estivät matkanteon. siirtyy hamaan tulevaisuuteen. josko syksyllä, ellei tuhkat ole esteenä.
mutta en kyllä viinimatkalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 17:42

Kyllä Uusi-Seelanti kiinnostaisi kovastikin joskus nähdä. Heidän taidoistaan viinintuottajana en ole liiemmin ennen kuullutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 18:47

Kiinnostaisi kyllä, mutta se on niin kaukana, että toistaiseksi tyydyn siihen viiniin.
Sitä kun saa kotikulman kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 18:52

Uuteen -Seelantiin on tarkoitus matkustaa vielä joskus, mutta viini/viiniteollisuus ei suinkaan ole se liikkeellepaneva voima. Vaikka tekevätkin ihan juomakelpoisia viinejä, koko homma on siellä suhteellisen uutta ja niitä isoja rosteritankkeja kyllä näkee muuallakin. Enemmän nähtävää ja historiaa löytyy ihan Euroopan jokilaaksoista ja vuorten rinteiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 20:27

Helsinkiä olen patikoinut noin 40 viimeistä vuotta, onneksi se loppui.
Eikä minua viinimatka kiinnostaisi enään(pitäs olla 20v nuorempi.)
Jos matkustamaan vielä pääsisin ,menisin ilman muuta israeliin , vaikka se
olisi sitten viimeinen matkani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 08:49

Uusi-Seelanti kiinnostaa todella paljon. Haaveena on matkustaa sinne joskus tulevaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 10:16

Uusi Seelanti on matkaohjelmassa, ei ole vielä sopivaa pitempää aikaa siihen järjestynyt.
Uuden Seelannin viinit kiinnostavat nekin eli jos pääsee jollekin viinitilalle käymään, sinne ehdottomasti. Uuden seelannin reissulla on katsastettava myös Australia, siellä on muutama tuttava vakinaisesti asumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.05.2010 - 20:10

Ei ole tullut käytyä, patikoinnin jälkeen olisikin oikein sopiva lähteä viinimaistajaisiin.