Monellako napsulaisella on oma mansikkamaa, vai viljeletkö jotain muuta satoa?

Avainsanat: mansikkamaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2010 - 21:31

Toissapäivänä tehty ihka uusi mansikkamaa johon istutin 32 kpl Polka-taimia. Perunat ovat jo hyvällä taimella niin pellossa, kuin ämpärissäkin Onnelassa. Taimella ovat myös salaatit, ruoho- ja salaattisipulit, tilli, persilja jne. Tomaateissa jo pieniä peukalonpään kokoisia tomaatteja. Siinäpä taisi olla tärkeimmät.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2010 - 17:44

Eipä ole. Aikoinaan tuo pirttiviljely oli in

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 17:57

Mökillä on pieni mansikkamaa ja muutama marjapensas.Terassilla kotona kasvaa ruukuissa monenlaisia yrttejä leivänpäälle ja salaatteihin laitettavaksi. Ehkä joskus saamme myös omenia, koska tänä keväänä istutimme omenapuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 20:20

Ämpäriperunoita (iso ämpäri) ja säkkitomaattia (neljä tainta säkissä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 00:20

Mulla on sellainen aarin mansikka maa. Sitten on marja pesaita,omenapuita,juurikkaita kylvetty ja perunoita.Sipulia en laittanut kun viimevuonna kasvoi niin hyvin että iso pahvilaatikollinen hyviä sipulia käyttöä varten.Ovat hyvin säilyneetkin.Ehkä ensivuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 09:11

En ole edes pienviljelijä. Suunnitelmissa on istuttaa mökille muutama marjapensas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2010 - 10:47

"Mansikkamaa" on turhan suurellinen nimitiys parillekymmenelle ukkomansikalle.. Viime kesänä sain poimia suuhuni joka päivä muutaman kypsän marjan melkein kuukauden ajan. Ukkomansikka on hyvin lähellä villiä ahomansikkaa,näyttää ja maistuu samalta. Kuulemani mukaan ukkomansikka on jalostettu Turussa 20-luvulla, paranneltu ahomansikan talvenkestävyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.05.2010 - 20:01

Viikko sitten tein elämäni ensimmäisen mansikkamaan.