mihin järjestykseen laittaisit korttipakan maat?

siis jos sulle annettaisiin korttipakka ja sanottais että laita kaikki maat ykkösestä kurkoon järjestykseen. sen jälkeen sinun pitää laittaa ne järjestyksessä olevat maat pinoon mielesi mukaan. mikä maa olisi alla mikä toisena jne.

tää kysymys ei ole kompa, eikä tässä kysymyksessä ole järjen häivää. mutta ihan mielenkiinnolla haluan tietää mihin järjestykseen numeroittain laitetut kortit pistäisit pakkaan . sitten kun/ jos vastauksia saan niin kerron mihin järjestykseen itse maat laittaisin. eilen kysyin kaveriltani samaa ja hää sano saman järjestyksen ko mie.

Lisätty: 30.08.2008 - 12:11

jonin13, siis onko pata alla vai toisin päin?

Lisätty: 31.08.2008 - 17:52

hertta päällimmäisin risti ruutu pata. ei täs mun järjestyksessäkään ole järjenhäivää. mut hertta päällä siksi kun se muka sitä rakkautta symboloi ja risti vaan on niin nätti maa, ruutu nyt vaan on ruutu ja pata se nyt vaan on jääny semoseksi kylmäksi maaksi mielestäni. että näin miun päässäni pörrää mietteet maitten järjestyksestä.

Avainsanat: pakka järjestys maat kortit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.08.2008 - 11:07

Pohjalla olis risti, sitten ruutu, pata ja hertta päällimmäisenä. Hertta (sydän) kuvastaa elämää, siksi se ylinnä. Risti ymmärrettävästi pohjalla samasta syystä. Nuo keskimmäiset ovat vähän niinkuin makuasia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2008 - 11:54

pata, risti, ruutu ja hertta; johtuupi kait et ne joissainn peleis (esim. huutopussi) on tässä paremmuus/huonommuusjärjestyksessä, pata 'huonoin' jne...

Lisätty: 30.08.2008 - 15:20

eli pata alla jne..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2008 - 15:14

risti,pata,ruutu,hertta.siis risti alimmaisena,siihen aikaan kun pelattiin paljon,jossain peleissä järjestys oli tämä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2008 - 18:35

hertta, pata risti, ruutu
sen kummemmin asiaa miettimättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 10:32

risti, ruutu, pata, hertta. arvojärjestykseen siis.

Lisätty: 31.08.2008 - 10:32

muistaakseni oli arvojörjestys tuo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 22:36

Jos pata valttia ja risti vahvaa, niin niitten jälkeen hertta ja ruutu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 08:13

Herttarouva on Suomi.Pataässä Venäjä,Ruutukymppi USA.