tarvitseeko olla suorittanut lukion että pääsee poliisiksi? ja onko hyvä palkka?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2010 - 16:06

poliisit työskentelevät pareittain yleensä, toinen osaa kirjoittaa ja toinen lukea ;)

www.poliisi.fi/poliisi/perio...6000501293

Tässä ovat poliisikoulun pääsyvaatimukset:
1. Suomen kansalainen (huom. ei tarkoita syntyperäistä suomalaista!)
2. Suorittanut vähintään ammatillisen perustutkinnon tai lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon
3. Terveydentilaltaan ja muutoin poliisin tehtävien asianmukaisen hoitamisen kannalta sopiva (mm. värinäkö, kuulo, ei rikoksia)
4. Vähintään B-ajokortti
5. Vähintään vuoden työkokemus (varusmies- ja siviilipalveluksesta lasketaan maks. 9kk)
6. Hyväksytty valintakoe

Lisätty: 26.05.2010 - 16:09

www.opintoluotsi.fi/fi-FI/ar...koko_ajan/
www.poliisi.fi/poliisi/polii...1A00422CCC

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2010 - 18:15

Lukio vaaditaan ja ainakin ikälisien kerääntyessä palkkakin kohtuullinen. Tosin työ varmasti raskasta ja työvuorot pitkät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 19:55

Kyllä lukio vaaditta..Kohtuulin palkka poleeseilla..muuta aika vaarallin ammatti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 03:38

Uskon näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 08:21

Poliisin ammattitutkinto suoritetaan ammattikorkeakoulussa. Pääsyvaatimuksena joko ammatillinen tutkinto tai lukion oppimäärä, miehillä asevelvollisuuden suoritus. Terevydentilaan liittyy myös vaatimuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 13:25

Lukio tai ammatillinen tutkinto vaatimuksena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 21:11

tarvitsee vaikka vanha vitsi kelpoisuudesta onkin :

" 175 cm tai vastaavat tiedot "

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 12:44

ei tarte käydä lukiota.riittää 3 vuotinen ammattitutkinto taakse niinkuin kaikkialle muuallekkin nykyään ja vanhemmilla ihmisillä riittää se 2 vuotinen amiska,kun voi hakea korkeakouluun