Kukaan ei tidä miksi olen surullinen,sydän täynnä tuskaa?????Laittehan jotakin mieltä piristävää minulle...

Kohta Liisukka hukkuu kokonaan..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2010 - 03:26

Taianomaisia hetkiä / Paulo Coelho

Meidän täytyy hypätä tuntemattomaan. Voimme todella ymmärtää elämän ihmeen vasta kun annamme odottamattomalle tilaa.

Joka ikinen päivä - yhdessä auringon kanssa - Jumala antaa meille hetken, jolloin on mahdollista muuttaa kaikki se, joka tekee meistä onnettomia. Joka päivä teeskentelemme, ettemme muka huomaa hetkeä, että sitä ei ole, että tämä päivä on samanlainen kuin eilinen tai huominen. Mutta jos olemme tarkkaavaisia, löydämme tuon taianomaisen hetken. Se voi olla hetki, jolloin asetamme avaimen lukkoon aamulla. Päivällisen jälkeen laskeutuva hiljaisuus. Ne tuhannet pienet asiat, jotka näyttäytyvät meille samanlaisina joka päivä. Mutta tuo hetki on olemassa. Silloin tähtien koko voima kulkee lävitsemme ja antaa meille mahdollisuuden tehdä ihmeitä.

Joskus onnellisuus laskeutuu eteemme kuin siunaus, mutta usein sitä joutuu tavoittelemaan. Taianomainen hetki auttaa meitä muuttumaan, se vie meitä eteenpäin lähemmäksi unelmia. Me kärsimme, koemme vaikeita aikoja ja pettymyksiä, mutta se kaikki on ohimenevää ja väistämätöntä, ja lopulta tunnemme ylpeyttä jäljistä, joita ylittämämme esteet ovat meihin jättäneet. Jatkossa voimme katsoa menneisyyteen tuntien ylpeyttä ja uskoa.

Köyhiä ovat ne, jotka pelkäävät mennä kohti tuntematonta. Voihan olla, että he eivät koskaan pety tai koskaan kärsi kuten ne, jotka kurkottavat kohti unelmiaan. Mutta kun he katsovat elämäänsä taaksepäin - sillä niin me aina teemme - he kuulevat sydämensä sanovan: "Mitä teit ihmeille, joita Jumala asetti polkusi varrelle? Mitä teit lahjoille, joita Herrasi sinulle antoi? Hautasit ne syvälle, sillä pelkäsit menettäväsi ne. Joten tämä olkoon perintösi: varmuus siitä, että elämäsi on valunut hukkaan."

Köyhiä ovat ne, jotka kuulevat nämä sanat. Sillä he uskovat ihmeisiin ja samalla elämän taianomainen hetki on jo ohittanut heidät.

Meidän täytyy kuunnella lasta, joka joskus olimme ja joka yhä löytyy sisimmästämme. Tuo lapsi ymmärtää taianomaisia hetkiä. Me voimme tukahduttaa sen itkun, mutta emme sen ääntä.

Jos emme synny uudestaan ja katso elämää lapsenomaisella viattomuudella ja innolla, elämällämme ei ole merkitystä.

Itsemurhan voi tehdä monella tavoin. Ne jotka koettavat tappaa ruumiinsa, loukkaavat Jumalaa. Ne jotka koettavat tappaa sielunsa, loukkaavat yhtä lailla Jumalaa, vaikka heidän rikoksensa ei ole yhtä näkyvä.

Meidän tulee kuunnella, mitä lapsi sisällämme yrittää meille kertoa. Älkäämme tunteko siitä häpeää. Älkäämme antako sen tuntea pelkoa, sillä se on yksinäinen ja tulee vain harvoin kuulluksi.

Annetaan lapsen sisällämme ottaa hetkeksi ohjat omasta olemassaolostamme. Tämä lapsi näyttää meille, että päivät ovat keskenään erilaisia.

Annetaan lapsen tuntea itsensä rakastetuksi. Ollaan lapselle mieliksi - vaikka se merkitsisikin toimimista tavalla, johon emme ole tottuneet tai joka saattaa vaikuttaa toisten silmissä hölmöltä.

Muistakaamme että ihmisen viisaus on hullutta Jumalan edessä. Jos kuuntelemme sielussamme asuvaa lasta, silmämme syttyvät taas loistamaan. Ja jos säilytämme yhteyden lapseen, säilytämme yhteyden elämään.

Lisätty: 26.05.2010 - 04:01

Tässä sinulle Liisukka yksi Paulo Coelhon kolumni. Ehkä tekstissä on jotain piristystä.

Kysyjän kommentti

Kiitos justus..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 22:53

Äläs nyt liisukka menetä malttias,onks potut maassa?Olen huomannut tämän pienviljelijän elon olevan vallan hulvatonta.Tänään klo 11-17 ihan kääntäen ja vääntäen läpimärkää osasavimaata.Yritän kuivatella sitä hiukan ja sitten jatketaan,nyt maassa perunat,punajuuret,porkkanat ja eri sipulisortteja,sekä hiukan salaattia niinkus vaiheittain.NO nyt meni itsekehuks,mutta mikä liisukka sun sydäntä painaa?
Piristävää,tee itselles jäätelösatsi,päälle ehkä suklaakatiketta ja ota mukava asento,nosta jalat sohvapöydän päälle ja kato tv,ihan mitä tahansa ja rentoudu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 01:41

Yleensä Liisukka ei paljon kannata katsoa taaksepäin. Ei ainakaan negatiivisessä mielessä. Mutta jos on heikko hetki, etkä jaksa uskoa jaksavasi, niin katso taaksepäin.
Katso paljonko olet itse ansainnut ja paljonko lahjaksi saanut.

Katso sitten eteenpäin ja ota ensimmäinen askel, kohti niitä lahjoja, jotka tänäänkin on varattuna
Sinua varten.
Sitä on elämän kulku, aurinkoteiltä kivisille poluille edestakaisin.

Ole siis turvallisella mielellä, kaikki on kuultu ja kaikki nähty.

Kyllä se reppu on joskus kivillä lastattu, mutta kevennetään sitä heittämällä niitä suurempia kiviä poies.
Hyvää tätä päivää Sinulle.

Lähteet:
yön tunteina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 08:13

Muista, että synkimmälläkin pilvellä on hopeareunus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 08:51

kyllä ihmettelen ylläpidon toimia,koska on poistanut sinun kysymyksiä,,kai tämäkin kysymys häviää,,koita vaan kestää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 08:56

Toivos ellää pittää vaik päivää vähemmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 10:03

Anna elämällesi arvoa ja laita ne järjestykseen.Varmaan löydät omasta elämästäsi hyviäkin puolia.Jokaisella ihmisellä on joskus vaikeat hetket elämässä ja miettii että tätäkö tämä on ja tässsäkö on kaikki .Ei niin jaksa ihminen kuan .Elä eläämääsi ja katso kuinka luontokin on herännyt kesään voi miten kaunista kaikki niin vihreää.Kesä voitti jälleen talven. ja nyt odotamme helteitä sekä lämpöä. ET PIRISTYSTÄ ELÄMÄÄN LUONNOSTA JA KAVEREISTA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2010 - 13:31

Elämä on sellaista, ylä- ja alamäkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2010 - 10:07

jos tässä loppukevennykseksi tarjoisin sinulle ehdotusta, hanki tällainen lemmikki, ei ainakaan turkki takkuunnu .....

www.napsu.fi/matkailu/matkak...ji%20Seget

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.05.2010 - 21:47

En anna piristeitä, en anna elämänohjeita, en sano miten sinun pitää elää. Mutta sen sanon että katso uusin silmin elämääsi ja mieti mihin itse sitä ohjaat.