Ehdollista vankeutta ja yhdyskuntapalvelua törkeästä kuolemantuottamuksesta. Onko mielestänne riittävä?

Tuomioon johtanut tapahtuma sattui Kangasalla viime syksynä. Matkustajan paikalla istunut humalainen mies tarttui 90 kilometrin tuntivauhtia ajaneen katumaasturin ohjauspyörään ja käänsi rattia voimakkaasti vasemmalle. Maasturi ajautui vastaantulijan kaistalle ja törmäsi henkilöautoon, jota ajanut mies kuoli.
www.kaleva.fi/uutiset/rattii...sta/855877

Avainsanat: ehdollinen vankeus yhdyskuntapalvelu kuolemantuottamus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 10:20

ei ole ... miten taas voidaan silitellä päätä .. kyllä noit rattijuoppoi suomenmaas hyysätään .. hitsi ku ottaa vihaks .. tuosskain tapaukses yx hullu aiheutti ihan viattoman ihmisen kuoleman .. voi et krr #&#"##.... :( anteeksi voimasanat .. mut mä vihaan vihaan rattijuoppoja niin paljon kuin kyitäkin , no ehkä vielä enenmän sarjassa pedofiilit ovat nuo ääliöt ...jotka niin usein aiheuttavat syytömille kuoleman, halvaantumesen ja luojaties mitä kaikkea hyi hitsi .. linnaan vaan ja kovennetut tuomiot .. niin kauan , kun rangaistukset ovat tätä luokkaa , ei millään ole mitään väliä ..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.05.2010 - 11:23

Tähän tämä on oikeusvaltio on mennyt. Päätä silitetään ja katsotaan että tekijä onkin itse uhri.
Mutta jos erehtyy varastamaan nälkäänsä lenkkimakkaran kaupasta, niin johan olet suurrikollinen ja istut reilua kakkua sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 12:04

No eihän sellainen tuomio voi olla, johan maalaisen järkikin sen sanoo.
Mutta mitäs teet, eihän nykyään rötöstelijät saa mitään tuomiota.
Onhan noita nähty ylemmissäkin portaissa, asioissa kun asioissa.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 12:08

Kokonaisuudessaan on niin, itse aiheutettu humalatila lasketaan lieventäväksi asiaksi. Tämä on sitten mielestäni erittäin väärin. Ei mahdu ihmisten oikeustajuun.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 14:09

Ei ole, tässä valtiossa silitellään liikaa päätä. Raittijuopot pääsevät pälkähästä aivan liian kevyillä tuomioilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 14:13

Yleensä noita rangastuksia ei lasketa edes rangaistkseksi, varsinkaan ehtoon alaista ja yhden päivän yhdyskuntapalvelulla korvataan kerralla monta tiilenpäätä. Lepsua hommaa mutta tulee valtiolle halvemmaksi joten ihmishenki ei taida kohta täälläkää olla minkään arvoinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 14:58

niin - kyllä mun mielestä ihminen joka ei osaa käyttäytyä ( ottaa taxia, ei sävellä muutenkaan autossa, kadulla, missään ) niiden pitäis olla joko raittiita taikka sitten maksaa hyvin tollasesta toilailuista. mikx v***s noita sekoilijoita aina hyysätään? olkoon syy mikä tahansa - kyllä pitäis aina ne seurauksen pystyä sitten kovan käden kautta kantamaan. linnaan tollaset lusimaan saatana. alkoholi / huumeet tms TEKOSYITÄ.
jos alkoholismi on "sairaus" - pistäkää hoitoon ne. jokanen joutuu lakisäätesen pakkohoidon käymään esim 1kk kuivilla. toi pakkohoito vois mennä siinä linnatuomion siivellä. sellaseen koppiin että muistaa ottaneensa muutaman kupin liikaa.
pitäskö tää erittäin ärhäkkä kommentti lopettaa toteamukseen - kaikki liha tottelee kuria??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 15:40

olisikohan kyseessä ns.maan tapa niinkuin sanoi kohta entinen poliitikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 17:46

Liian vähälläpääsi. Kovinkaan rangaistus ei tietenkään tuo uhria takaisin mutta siitä huolimatta usein tuntuu, ettei ihmishengestä juuri muuta saa kuin pään silitystä.