Mitä on ITE-taide?

Avainsanat: ite-taide

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 08:25

" ITE-taide on nykykansantaidetta. Se sai alkunsa Suomessa Maaseudun Sivistysliiton (MSL) ja Kansantaiteenkeskuksen hankkeissa, joissa tutkittiin ja esiteltiin visuaalisen nykykansantaiteen muotoja. Hanke perustuu valokuvaaja Veli Granön työlle. Hän julkaisi ensimmäisen asiaa käsitelleen kirjan, Onnela. (Lahti, 1989). Nimitys ITE tulee Granön hankkeelle 1999 antamasta nimestä itse tehty elämä. Lyhennelmän ITE keksi MSL:n kulttuurituottaja Raija Kallionen. ITE-taiteen tunnuspiirteitä ovat itseoppineisuus ja kekseliäisyys. "

Lähteet:
Wikipedia

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 08:25

ITE-taide on nykykansantaidetta.
ITE-taiteen teokset voivat olla veistoksia, maalauksia, piirroksia, käyttöesineitä, itse keksittyjä soittimia, puutarhoja, arkkitehtuuria, keksintöjä, koristeltuja laitteita.
ITE-taiteen aiheet kumpuavat kansanelämästä, historiasta, päivänpolitiikasta tai yhtä hyvin saduista, tarinoista ja eksotiikasta.

Lähteet:
MSL

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2010 - 08:52

Itse tehtyä esiteltävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:52

ITE taide on nykykansantaidetta.

Lähteet:
google, ensimmäinen lause ITE hausta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 10:47

ITE taiteilijana vastaan, eikä yhtään häiritse vaikka muutkin ovat ottaneet asiasta selvää, ITE on just sitä mitä minä minä ite teen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 13:46

ITE-taide on nykykansantaidetta. Se sai alkunsa Suomessa Maaseudun Sivistysliiton (MSL) ja Kansantaiteenkeskuksen hankkeissa, joissa tutkittiin ja esiteltiin visuaalisen nykykansantaiteen muotoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 18:17

Nykykansantaide. Tästä oli muuten ihan hiljattain juttua keskisuomalaisessa.