Huomenta! Renkaan täytteeksi tarjotaantyppeä,mutta miksi?

Avainsanat: typpeä renkaisiin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 14:35

minulla on ollut 2 vuotta. Ei tule kumista läpi,paine tasainen lämpötilasta riippumatta ja mikäli on peltivanteet niin ei ruostu sisältä kun ei ole vettä. Olen todella tyytyväinen vaikka ei peltivanteita olekkaan mutta ei tarvi sählätä paineiiden kanssa. On riittänyt kun renkaiden vaihdon yhteydessä tarkistaa paineet ja neljällä letkilla saadaan taiset paineen samalla akselilla oleviin renkaisiin. Lienee moottoriurheilusta tullut siviiliajoneuvoihin

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 07:10

Ota Teerimäki umpikumia olevat renkaat autoosi, niinkuin minun "bemarissa", ei ole typpi ongelmia,
piankin happi loppuu autoilijalta.

Lähteet:
oma nuppi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:05

Typpi on tasalaatuinen kaasu, joka ei reagoi lämpötilanvaihteluihin.
Koska typpi ei juurikaan lämpölaajene, rengaspaine ei vaihtele ulkolämpötilan mukaan.
Typen molekyylirakenteen ansiosta renkaan vuotaminen pienenee huomattavasti, sillä typpi läpäisee huonommin renkaan kumiainesta kuin tavallinen paineistettu ilma.

Lähteet:
aamulehti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:24

Johan ovat tempun tehneet. Ei olisi tullut mieleenkään ilman kysymystä ja palisanterin vastausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2010 - 08:49

Uutta tietoa minunkin autoni renkaan ilmoista. En tullut kysyneeksi mitä sinne laittoivat kun uusia alle väänsivät.