Mikä on Juicen Lp jossa sävel sanat ja kaikki muu levynkantta myöten J Leskinen ainoastaan äänitys Mika Sundqvist?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 17:51

Kyllä se on Dokumentti, joka minunkin hyllystäni löytyy sekä LP:nä että CD:nä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 02:51

Olisiko tämä?

"Boogieteorian alkeet peruskoulun ala-astetta varten, lyhyt oppimäärä on Juice Leskinen Grand Slam -yhtyeen järjestyksessään kolmas albumi. Se julkaistiin vuonna 1983. Albumi on ns. tupla-lp. CD-versio levystä ilmestyi vuonna 1988.
Levyn tunnetuimmat kappaleet lienevät "Eesti (On My Mind)", joka on sittemmin ilmestynyt useilla Juice Leskisen musiikkia kokoavilla albumeilla sekä yli 16-minuuttinen, 60-säkeistöinen "Bluesia Pieksämäen asemalla".
Soundi-lehden vuoden albumi -äänestyksessä Boogieteorian alkeet peruskoulun ala-astetta varten, lyhyt oppimäärä tuli kolmannelle sijalle vuonna 1983. Juice Leskisen Grand Slam -yhtye jäi levyn julkaisun jälkeen neljäntoista kuukauden keikkatauolle.

1 Kappaleet
1.1 A-puoli
1.2 B-puoli
1.3 C-puoli
1.4 D-puoli
2 Kokoonpano
3 Tietoa levyn kappaleista

Kaikki sävellykset ja sanoitukset Juice Leskinen, sovitukset Anssi Tikanmäki, paitsi Hellurei ja Onni Gideon säv. Bell-Lattanzi, suom. san. Leskinen, sov. Tikanmäki.
A-puoli
Boogieteorian alkeet - (3:20)
Eesti (On My Mind) - (3:29)
Labradorinnoutajan vapaapäivä - (2:57)
KK - (3:00)
Poliisikouluun - (2:06)
Elämänura - (2:42)
[muokkaa]B-puoli
Bluesia Pieksämäen asemalla - (16:02)
[muokkaa]C-puoli
Viime yönä ennen kahta - (3:48)
Kuinka jumalaa pilkataan - (2:45)
Lentää - (4:17)
Jumala - (3:08)
Risainen elämä - (4:43)
[muokkaa]D-puoli
Hellurei ja Onni Gideon (- Giddy Up A Ding Dong -) - (3:06)
Leppävirran kansainvälinen kaatopaikka - (2:37)
Tampereen aamu - (4:34)
Maailman ääriin - (3:47)
Kun rumba loppuu - (3:41)
Kokoonpano

Juice Leskinen (laulu, kitara)
Vesa Sytelä (rummut, laulu)
Antti Tammilehto (basso, laulu)
Puntti Valtonen (kitara, laulu)
Ila Loueranta (piano, laulu)
Anssi Tikanmäki (piano, urut, koskettimet, laulu)
Levyllä (lähinnä Bluesia Pieksämäen asemalla -kappaleessa) vierailevat myös Matti Alanko, Anneli Heinola, Aki Helin, Hannu Hinze, Juhani Tepponen, Vesa Vartola, Martti Wiklund, Lucjan Czaplicki, Vesa Hyrskykari, Acre Kari, Nalle Lehtonen, Dave Lindholm, Pantse Syrjä, Eero "Safka" Pekkonen, Toni Lähteenmäki, Harri Marstio, Matti Pellonpää ja Mika Sundqvist

Armeijakriittinen kappale "KK" saa nimensä sekä konekivääristä että siviilipalvelusmiehiä arvostelleesta ministeri Keijo Korhosesta
"Bluesia Pieksämäen asemalla" on Juice Leskisen pisin kappale – se kestää yli 16 minuuttia ja siinä on 60 säkeistöä, joista 32 laulettuja. Leskinen sai kappaleen idean Pieksämäen asemalla, odottaessaan yöjunaa Tampereelle. Kappaleessa kuullaan mm. Pantse Syrjän ja Dave Lindholmin kitarasoolot, Mika Sundqvistin vihellyssoolo, Safkan haitarisoolo, Harri Marstion englanninkielinen laulusoolo, Matti Pellonpään onomatopoeettista ääntelyä – sekä viulu-, puhallin- ja dixieland-orkesterit.
"Kuinka Jumalaa pilkataan" -kappaleessa viitataan tapaukseen, jossa helluntailaisuuteen kääntynyt Viktor Klimenko väitti Juicen musiikin sisältävän vain "paskaa ja naimista"
Musiikkilehti Rumban toimittajan väitetään harmistuneen levyn päätöskappaleesta "Kun rumba loppuu", sillä toimittaja kuvitteli kappaleen arvostelevan Rumba-lehteä.
Juice Leskinen kirjoitti kaikki albumin kappaleet keikkamatkoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 07:05

Papiti on vaivan nähnyt, joten annetaan hänelle sijaa.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:15

Dokumentti on Juice Leskisen sooloalbumi vuodelta 1981. Lauluosuuksien lisäksi Leskinen soitti levylle kaikki soittimet. Kaikki kappaleet sekä levynkansi ovat myös hänen käsialaansa.
Äänitys: Mika Sundqvist
Kaikki muu: Juice Leskinen

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2010 - 08:46

Tämähän se on:
fi.wikipedia.org/wiki/Dokume...i_(albumi)

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 13:41

Dokumentti on Juice Leskisen sooloalbumi vuodelta 1981.
Cd versio ilmestyi 1989.