Pitääkö paikkansa sananlasku itku pitkästä ilosta????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 05:44

Kyllä se joskus voi niinkin käydä, mutta sitä en tiedä tuleeko aina pieru pitkään nauramisesta.

Kysyjän kommentti

Näinkin voi käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2010 - 01:20

Kyllä siinä on vinha totuus varsinkin lapsilla niin miksipä ei aikuisillakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:01

Ollako vaiko eikö olla. Siinäpä vasta pulma. Uskoisin olevan totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:19

Kyllä se usein näin on, ainakin lapsena uskoi siihen.Enään ei kyllä tarvitse uskoa kaikkiin loruihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:24

Kyllä pitää joskus paikkaansa eli useimmiten silloin kun lasten leikki "lyö yli" ja se päättyy sitten kyyneliin. sama voi koksea myös aikuisia, en onneksi sen sortin ihmisiä henkilökohtaisesti.

Lähteet:
omat havainnot

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2010 - 08:44

Riippuu millaisesta ilosta on kysymys. On asioita joissa näin käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 09:21

Kyllä se kai pitää. Kaskun loppu kuuluu "pieru pitkästä naurusta".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 10:09

Kyllä tämä väite pitää paikkaansa. Naurun päätteeksi voi tulla jossain tapauksessa itku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 13:35

Näin on, pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 17:53

Ei pidä paikkaansa. Joskus kun on oikein iloinnut ja nauraa rätkättänyt, on mukava ja rentoutunut olo vielä pitkään jälkeenpäinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 18:37

Kyllä se tuo elämä tuppaa olemaan sellaista vuoristorataa, että useimmiten aina naurun jälkeen tulee vähemmän iloinen olo. Ei nyt aivan itkeä taida tarvita, mutta jotain siihen Raamatun 7 lihavaa vuotta ja 7 laihaa vuotta tyyliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2010 - 21:09

totta tai ei, mutta näinhän siinä useinkin käy

" Itku pitkästä ilosta, pieru pitkään nauramisesta "