Mitä rasvaa leivän päälle kannattaa laittaa?

Margariineja on niin montaa laatua ja niistä on niin ristiriitaista tietoa. Joidenkin mukaan ne ovat ihan myrkkyä. Pitäisikö sitten suosia reilusti voita? Vai olla ilman?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.08.2008 - 14:27

Ite laitan leivän päälle yleensä laktoositonta kasvisrasvaa, ihminen tarvitsee kyllä rasvaa jotta kaikki muut ruuasta saatavat 'hyvät' aineet imeytyisivät ja saisivat ns. kaiken itsestään irti. Enemmän vaikuttaa mielestäni se, mitä se leivän ja rasvan päälle laittaa; tuleeko sentin makkaran/juuston tms. siivuja niin iso kerros ehkäpä et hyvä kun leipä mahtuu suuhun, eiköstä? Jos haluan oikein herkkukokkailla niin silloin käytän voita paistamiseen, kuhaa, kanttarelloksii tms. pannulla, niin voipa se voi on parasta..mut harvoin kuitennii

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.08.2008 - 01:30

oivariini on ehdottomasti kaikkein maukkainta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2008 - 02:09

Maun mukaan.
Mutta voin jälkeen erilaiset juustot ovat parhaita. Herkuttele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2008 - 15:54

niin olihan hokema,-..? ennen pantiin mirrit multaan nyt ne pannaan suvi kultaan, kasvisrasvaa tulee syötyä tästä hokemasta huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2008 - 18:38

voita salaa ja Keijua valvonnan alla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2008 - 09:28

mä paan aina voita ja kinkkuu;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 10:57

Meillä käytetään vihreää beceliä leivän päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2008 - 15:33

mei ollaan todettu vaaleenvihree oivariini hyväksi leivän päällä. rypsiöljyä tai voita paistamiseen, riipuu miti on paistamassa. mun puolesta muut saa hösöttää terveellisten rasvojen kanssa, mut mulla kyllä maku ratkaisee. joskus kun osti jotai vähärasvasta margariinia, nii se pilas kyllä leivänki maun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 08:20

Laittaisin Oivariinia,mutta mieheni diabeteksen takia joudumme käyttämään ättaa.(Se on kuin suksivoidetta).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 18:13

Onhan niitä kaikki becelliä ja tämmöisiä terveysvoita, en kyllä tiedä mitä ne tekee... ja Juustoa pitäisi syödä muutama pala päivässä ja maitoa pitäisi juoda jonkin verran joka päivä kanssa. En kyööä tiedä exactisti, mutta kuitenkin pääasia että juusto ja maitoa pitäisi ottaa joka päivä. Ja SALAATTI on terveellistä, joten käytä sitä!