Aiheuttiko lauantain paikalliset raekuurot tuhoja istutuksille,napsuilla?Itsellä onneksi ei taimia maassa,vain siemenet maan alla.

Lisätty: 24.05.2010 - 19:41

mun palstanaapureilla menivät just istutetut taimet sen tien,taimikauppiaat ainakin pääkaupunkiseudulla tienaavat säätiloista,tällä kertaa.

Avainsanat: raekuurojen tuhoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 20:24

Onneksi ei meilläpäin tullut näitä raekuuroja..Minulla voi kaikki kasvatukset hyvin..kohta saan salaatia maastani..kaikki itäneet hyvin..tillit,porkkanet,punajuuret,kesäkurpitsat,tomaatin-teimet.ja sipulit..Perunoilla on vielä harso päällä...muualla kasvimaassa ei enään harsoa...jos tulee hallaöitä pitää laittaa sitten harso suojaksi..
Kukkasetkin kukoistaa kauniisti..Omena ja luumupuut täydessä kukassa...niinkuin hyös marjapensaat..
Raparperitorttua olen jo tehnyt 2 kertaa..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 20:34

Täällä oli lauantaina aurinkoinen, täysin sateeton hellepäivä eli ei raekuuroista haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 20:42

meilläpäin ei ole ollut raekuuroja,
ja toivottavasti ei enää tulekkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 20:43

Täällä satoi vettä ei rakeita. Mutta asiat on ihan hyvin kasvien osalta.Ovat vielä mullan alla. Vaikka mieheni tänään sanoi nauriin nousseen pintaan.Ei ihan viikkoa kestänyt maahan laitosta.Muut turvassa vielä toistaiseksi.Ei vahinkoa. Taimet on niin arkoja ne on hoidettava kun pikku lapset.Hentoja ennenkuin vahvistuuvat.Ei ne kestä rakeisia kuurosateita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 21:03

Meillä ei tullut rakeita lauantaina, tänään on sataa tiputellut koko päivän, ja tiputtaa vettä vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 21:45

Keurusselän tuntumassa ei satanut rakeita, eikä muutakaan, oli kaunis hieno päivä.
Mutta ne raekuurot ovat niin yllättäviä ja äkkinäisiä, ei siis aiheuttanut tuhoa täällä päin.

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 22:11

joo niitähän tuli niin että luuli peltikaton hajoavan

hyötykasvejahan meillä ei ole, mutta Elviira (sellainen mini-rodo) oli täydessä loistossaan juuri ennen rakeita, ne kukat meni tuhannen päreiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 23:03

Ei meillä ole ollut raekuuroja. Tänään tuli pariin otteeseen ihan voimalla vettä. Olin ehtinyt laittaa harsokankaan istutusten päälle, toivottavasti suojasi etteivät lähteneet maasta karkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 00:02

Täällä ei moisia sääilmiöitä näkynyt.
Lauantaina melkein poltin nahkani, kun tuli veneiltyä lähes koko päivä, kun oli niin upea ja lämmin ilma. Sen jälkeen on sadellut hissukseen ja siemenet ovat varmassa tallessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:18

Ei ollut meidän tilalla raekuuroja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 09:30

Onneksi niitä ei ollut täällä Turun suunnalla.