HSn päivän kysymys ylivoimaisesti eniten "kyllä"ääniä;mitä mieltä napsut:"Pitäisikö kerjääminen kieltää julkisilla paikoilla?"

Toistaiseksi...
www.hs.fi/

Avainsanat: kerjäämiskielto julkisilla paikoilla-lakiesitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 19:45

Kyllä ilman muuta koska nämä romanian "kerjäläiset"eivät itse edes tänne pystyisi matkustamaan vaan eräänlainen mafia heitä kärrää paikasta paikkaan ja niitä raasuja vain käytetään rahastuksen välineinä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 20:38

Kyllä ihan ehdottomasti...Suomi ei ole kerjäläisten maa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 20:40

Kyllä -ääni lähtee täältäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 20:40

mielestäni kyllä pitäisi kieltää,
enkä koskaan ole lantin lanttia antanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 20:59

Ilman muuta pitäisi, kyllä linjalla olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 21:21

Mitä enemmin kerjäläisiä sitä enemmin niitä tulee ja sitten taistellaan jo reviiteistä. Ei niitä ulkomailta tänne kaivata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 21:24

Jahas mitä tuohon vastaisi muuta kuin, että jos minua vastaan tulee suomalainen henkilö
esim. kovassa krapulassa tai vaikka selvänäkin ja sanoo:"anna mulle pari euroo, että
saan keskarin tai pääsen jatkamaan matkaani," en ole moksiskaan pyynnöstä.
Saatan antaakin kolikon, jos on sopivasti taskussa.

Otan toisen tilanteen, ryntään ruuhkaiseen markettiin joulunaluspäivänä, hankkiakseni itselleni kulutushyödykkeen ja vastaani tulee tai ovipielessä on vanhus pyytämässä rahaa, mitä minä
teen, annanko lantin, ostanko joulurauhan sillä itselleni?

Vastaan: Minä annan sen pienen köyhän lesken rovon, että voin rauhassa nauttia joulujuhlasta.
En voi sen enempää sanoa, asia on näin kohdallani. Meitä lainrikkojia on varmaan monia,
laidasta laitaan.

Lähteet:
oma tosi tarina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 22:25

Kyllä joukkueelle ääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 23:00

Kyllä pitäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 08:31

Kyllä. Siitä osoituksena Romanian kerjäläisten virta mm. Suomeen. Ilmiselvää ettei heillä itsellään ole varallisuutta maksaa matkaa tänne eli rikollisjärjestöt "rahtaavat" romanit tänne sekä kerjäämään että tekemään rikoksia. Toivottavasti nyt asetettu työryhmä saa aikaan viisaan selonteon.
(en suosi rikollisuutta ja elän lainkuuliaisesti)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2010 - 09:15

KYLLÄ.....ehdottomasti ja jos lakia rikkoo vietäköön heti sinne mist ovat tulleetkin välittömästi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2010 - 19:51

ensimmäiseksi (taitais olla nopein tapa) kaupunkijärjestykseen sellainen pykälä voimaan joka kieltäisi kerjäämisen julkisilla paikoilla

(olisikohan tuo myös matkailuvaltti "kerjäläisvapaa kaupunki" )