Mitä tapahtuu Nokian sopimusvalmistajan Foxconnin tehtaalla Taiwan/Kiina ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 20:52

Taloussanomat uutisoi näin:

Kiinalainen Southern Weekly -lehti selvitti Applen ja muidenkin valmistajien elektroniikkatuotteita valmistavan Foxconnin tehtaan työolot. Ne paljastuivat karuiksi. Työntekijät muun muassa tekevät "vapaaehtoisesti" hurjasti ylitöitä ja useampi työntekijä on tehnyt hiljattain itsemurhan.

Kiinassa on nousemassa kohu elektroniikkavalmistaja Foxconnin tehtaiden työoloista. Southern Weekly -lehden viime viikolla julkaisemassa artikkelissa tehtaalle peitetehtäviin soluttautunut lehden toimittaja paljastaa tehtaan epäinhimilliset työolot.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 18:18

Ainakin tällaista:
www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/...0107236/66

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 18:43

yötä päivää hiki hatussa puurretaan ei niinkään ison palkan vuoksi vaan työpaikan menettämisen pelossa

(ei mikään mikätahansa elektroniikkapaja, lähes puolimiljoonaa työntekijää, Kiinalaista mittakaavaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 19:07

Ei mitään inhimillistä. Nykyään viedään tehtaat sinne, missä voi käyttää työntekijän hädänalaista tilaa hyväkseen. Moneen eri maahan. Lähes kaikki suurfirmat tekevät näin.
Eihän niitä nyt kotimaassa kannata pitää. Työntekijät voivat pyytää palkkaa lisää ja mennä lakkoon. Pahemman luokan riistoa.