Onko niin että sade kesän tekee?

Avainsanat: tekeekö sade kesän

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 13:42

Sade on ihan hyvä asia..ilma puhdistuu..ja vihreys lisääntyy..kukkaset kukoistaa..ei tarvitse kastella joka päivä..
Tynnyritkin on tännä sadevettä..autotallin räystäitten alla..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 11:51

vesisade nimenomaan : D

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 13:16

Nyt tulee meilläkin kaatamalla. Pois katosi 19 asteen lämpö. Ainakin se antaa vihreyttä, kasveille vettä kasvaakseen ja mahdottoman hyvän tuoksun sen jälkeen kun se on loppunut.
Ja läksiäisiksi se pesee vielä autonkin siitepölystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 13:37

Näin se on, saadaan vihreyttä ja huuhdottua siitepölyt pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 14:23

Kyllä se ainakin nopeutta kevään puhkeamista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 14:56

Meillä on ainakin niin rehevää että pihapiirikin 0n käynyt puolta piennemmäksi.Heinät kasvaa.En kysymystä laisinkaan.Sataakkin täytyy että luonto puhdistuu talven jäljiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 16:31

Eletään toivossa,sanoi lapamato.Suurien sateiden aikana kuitenkin satoi rakettirakeita(paikallista) ja palstanaapurien taimet menivät sen tien,raparberin lehdet kuin luotien lävistämiä yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 16:56

Kyllä sade tekee hyvää luonnolle, kaikki kasvaa niin, että kohinan kuulee.
Nurmikko, kevätangervot, mustikat kukkivat jo , valkovuokot ja tuomet ovat puhjenneet
kukkaan, samoin pihlaja ei monta vuorokautta ole nupuillaan.
Maa tuoksuu makealta sateen jälkeen. On juuri se aika, kun maasta nousee uusia muotoja,
erilaiset vihreän sävyt hehkuvat auringonvalossa. Sade taukosi juuri ja aurinko paistaa.
Vihreä mielestäni tasoittuu juhannukseen mennessä. Sateen jälkeen vedetään oikein paljon hyvää nurmikon tuoksua itseemme.
Tälläinen kostea, sateinen ja sen jälkeen auringon säde saa minut aivan villiksi, ei tiedä
miten päin olisi, on niin hyvä olla.

Lähteet:
sateen kastelemat aivoni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 17:23

Harvinaisen oikea toteamus. Sateen jälkeen tulee aina pouta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 17:25

Ainakin sade saa luonnon viheriöimään.