Oletteko jo uhreja?

Facebook-virus saastuttanut ehkä tuhansia koneita

Tuhannet Facebookin käyttäjät ovat joutuneet tietokonevirusten uhriksi.

Ohjelmistoyritys Sophos kertoo viruksesta, joka leviää videon mukana. Videon saatteena on seuraavanlainen viesti:

this is hilarious! lol :P :P :P Distracting Beach Babes [HQ] Length: 5:32

Viestin saattaa löytää oman Facebook-profiilinsa seinältä, mutta kyseistä linkkiä ei todellakaan kannata avata.

Sophos neuvoo viruksen uhriksi joutuneita vaihtamaan salasanansa, poistamaan haittaviestin sekä skannaamaan tietokoneensa tuoreesti päivitetyllä virustorjuntaohjelmalla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 13:19

Onneksi virus saatiin taltutettua tuolla puhelinsoitolla. Ei ollut sivuillani.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2010 - 02:43

Joko tuo olis salloo piässsy iskemään tiällä lännen lokarien mailla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 08:01

sitähän on jonkun aikaa epäilty että face-book muuttuu varsinaiseksi virus-book iksi,
en ole sitä kirjaa käteeni ottanut, joten taidan olla niiltä osin terve

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 08:09

en ainakaan vielä ole sihen törmännyt......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 08:19

Eipä ole tuollaista videota ollut omassa profiilissani vielä tyrkyllä. En aio kyllä avatakaan, jos sellainen ilmestyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 08:29

Annan koneelle säännöllisesti matokuurin ja pysyttelen varoiksi pois saastuneilta alueilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 08:46

Ei ongelmia, kun en käy facebookissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 08:48

Olin vähän aikaa "naamakirjassa", mutta lapsenlapseni Jani (20v.) sanoi, että se on massajoukkojen hommaa, joten otin opikseni ja lopetin sen.
Eihän se pääasiassa mihkään poistu, salasanalla sinne pääsee milloin vain.
Mutta nyt ei sitten vahinossakaan mennä sinne. Kiitos hyvästä Timpan tiedoituksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 09:12

F-Secure antoi "matokuurin" puhelinreseptillä. Matokuuri puri eikä kiusaa enää käyttäjiä. Oheisessa linkissä asiasta enemmän. yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekn...03461.html

Lähteet:
uutiset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 09:46

kah - en ole moiseen hömppään edes lähtenyt mukaan ( naamailuun ) joten ei tartte pelätä. naamailijat siis varokoon! olkaa tarkkana - kuten nyt yleensä kaikkien nettikäyttäjien pitäisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 10:44

En ole vielä törmännyt tähän ja en haluiskaan törmätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 15:13

Äitini (!!) meni sinne ja pyysi minuakin sinne, mutta kun ei kovin hirveesti kiinnosta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 15:41

Kaverin sivulle joku oli sen oikein linkittänyt.
Ei tullut klikattua, kuten ei mitään muutakaan FB-hömppää. En pelaa, enkä flirttaile. FB on vain asialliseen yhteydenpitoon.
Kavereista eräs 50+ pelaa farmvilleä joka päivä ja seinäni on täynnä "jänniä" uutisia farmilta.
Muutraman kuukauden olen FB:ssä ollut ja yhteystiedot on saatu hankituksi, joten alkaa tuntumaan turhalta roikkumiselta, kun puhelinkin on keksitty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 16:25

Pelaan ja flirttailen ja pidän asiallista yhteydenpitoa(papitin ilmaus B-))mutta en FBssä,en ole sivuja selaillut,kuuna päivänä vaikka kaverikutsuja "satelee"lähes päivittäin!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 17:06

En ole liittynyt naamakirjaan, ei kiinnosta enkä milloinkaan aio mukaan sellaiseen (anteeksi vain) hömppään. Napsuhömpötys riittää ja lienee turvallistakin.