Onko sinulle käynyt näin?

Naapurini soitti eilen aamulla minulle ja pyysi minua viemään piirakkavuokani hänelle,että hän leipoo siihen kinkkupiirakan ,meille.Hän tietää meidän pitävän paljon hänen leipomuksistaan.Hän leipoi piirakan ja me sitä sitten söimme saunan jälkeen.Minusta tuntui tosi hyvältä tälläinen ystävällisyys naapurilta,ystävältä.Tämän muistan varmasti ikuisesti.

Avainsanat: naapuri ystävyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2010 - 10:54

On joskus, mutta kyse ei ollut kinkkupiirakasta. Tällaiset huomioinnit tuntuvat todella mukavalle. Harvoin vaan enää tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2010 - 11:31

tässä talossa on enemmänkin naapurit jotain apua tms vailla kuin tarjoamassa. johtunee varmaan ikäjakaumasta.

toista oli ennen muualla asuessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 12:21

Ennemminkin on tullut auteltua naapureita, mutta toki olen myös saanut pyyteetöntä apua. Eräässä elokuvassa oli teemana "pistä hyvä kiertämään", kierros kierrokselta hyvyys kasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 14:35

Sinulla on ystävällisiä naapureita, ei minulle ole näin sattunut. Piiras on pitänyt aina itse leipasta. On täällä vähän toisinpäin, apua olen joutunut tarjoamaan useassakin asiassa. Naapuri sopu on kyllä parhaimmillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 15:49

Meidän rivitalossamme tarjotaan ja vastaanotetaan vastaavantyyppistänaapuriapua useinkin. Seuraavan kerran saan antaa naapuriapua juhlajärjestelyjen ja tavaroiden lainaamisen muodossa, kun naapurissa on parin viikon päästä lakkiaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 15:53

meitin naapurin nuoriäippä tuli pikkuistensa käväseen juurileipomien pullien kans .. mut harmittaa niin vietäsvästi , kun en ollut kotona vaan reissus just silloin, jotta jäin ilman lämpimäisiä ..meilä on kyl niin luttussii noi kaks napuuri jotka ovat lähimpänä taloamme .. silti tarpeeksi kaukana , et ei nähdä eikä kuulla .. satojenmetrejen pääs kun asustelevat .. mut kyllä he tien tänne osaavat ja silloin tällöin sit poikeavat katsomassa , meit ikinuorii :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 17:07

Meillä on naapurin kanssa tapana huudella...tuleppa meidän pihalle kahville....tai gilliherkkuja syömään...tai vaikka ihan vaan siideri juomaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 17:11

Meillä ei ole enään sitä ihanaa naapurin muoria.Hän otti lähti muihin hippoihin.Ihana karjalais Kerttu.
Olisi käynyt minulle äidiksi.Monesti tuli hakemaan että tulkaa saunaan meille ja kahville olen tehnyt teille voileipiä.Olimme Kertun kanssa välillä kaksinkin saunassa.Heillä ulkosauna jota Kerttu ahkeraan lämmitti.Meillä oli lapsetkin vielä pieniä ,3lasta ,iskä ja äiti, että iso perhe.Mutta Kerttu tykkäsi meistä.Lämmittää muistella. Olisipa enemmän noita hyväsydämisiä aitoja ihmisiä.Ei sitä unohda milloinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 18:23

Asuin siis ennen tänne Keski-Suomen pikkukaupunkiin muuttoa isossa Helsingissä monta kymmenta vuotta, kyllä se niin oli. että seinänaapurikin, jonka kassa asuin samassa kerroksessa
ei tervehtinyt edes, oli vaikeaa kun vastakkain tulimme, minne olisin pääni kääntynyt.
Nyt on tahti muuttunut, tullaan lämpimäisleivän kanssa tai jotain muuta mukavaa on tuomisena.
Sehän oli varsin maalla tapa ennen, että jos vaikka suola,sokeri tms. oli loppu,käytiin naapurilta lainaamassa. Minä jatkan tätä perinnettä, tyttäeni toi viikolla paistokuppinsa minulle ja tein siihen
lihakaalilaatikon, jonka hän töistä tullessaan otti.
Kyllä se niin on, että naapuri apu on hyvä apu.Liian vähälle jää lähimmäisen huomioiminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 19:38

Kyllä minulla on leipojatuttu, joka muistaa minua lämpimillä tuotoksillaan. Ihanaa, makoisaa ja välillä makeaakin.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 07:47

Ei ole tuollaisia välejä naapureihin. Tervehditään vain jutellaan kun kohdalle osutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2010 - 21:09

aiemmin oli (yksi paistoi aika usein silakoita),
mutta kun ovat kuolleet tai muuten vain pois muuttaneet,
niin eivät ole nämä uudisasukkaat älynneet minua ruveta ruokkimaan