Mistä taloudellisesta asiasta näkövammaiset ovat nyt huolissaan?

Vähän minulla oma lehmäkin ojassa

Avainsanat: yle uutiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2010 - 02:02

Näkövammaiset huolissaan tietokonerahojen leikkauksesta, näkövammaisille lainataan tietokoneita ja muita laitteita, jotta tiedonsaanti turvattaisiin.

Raha-automaattiyhdistys on tähän saakka avustanut liiton tietokonelainaamon laite- ja ohjelmistohankintoja 220 000 eurolla. Tänä vuonna summaa leikattiin. Jatkossa ei ole luvassa Ray:n avustusta.

Kysyjän kommentti

Hiinhän siinä käy, minulta lienee jo vähennetty, kun on vajaatoiminnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2010 - 00:53

uutisista kuulin että Veikkaus on vähentämässä tukiaan näkövammaisten tietsika-lainaustoimintaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 01:09

Näkövammaiset huolissaan tietokonerahojen leikkauksesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 12:40

Vastausta itse kysymykseen en tiennyt, mutta tyrmistyneenä on kyllä ihmeteltävä tällaisia leikkauksia. Ne näkövammaiset, joilla ei ole mahdollisuutta ostaa näitä palveluita, suljettaisiin ulkopuolelle; ei tunnu todellakaan tasa-arvoiselta toiminnalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 16:35

Monelle näkövammaiselle tärkeän tietokoneen lainaamismahdollisuukia olla heikentämässä, kun niihin varatut määrärahat pienenevät. Tuntuu kovin epäoikeudenmukaiselta. Itse tunnen hierojan, joka ei ilman tietokonetta voisi tehdä työtään, koska hän vain koneen turvin voi pitää ajanvarauskirjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 17:21

Minun äidin mies on 100% näkkövamma ollut 20v.ta asti nyt on 85v.tta.Ei hän ole käyttänyt tietsikkaa olenkaan.Eikä olekkaan.Koirasta on kovempi huoli.Se on tärkein ulkoiluttaja.Ikä tekee lisää temppuja mitä ei osaa odottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 07:32

Alkaa tuo Veikkauskin jo käymään ahneeksi, tahtovat pomot pitää rahansa itse. Niiltä viedään joille on ensin annettu.