Joko olette tehneet uuden vastan/vihdan miten sitä missäkin kutsutaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2010 - 01:25

Vastaksi täällä meilläpäin sitä kutsutaan. En ole tehnyt. Olipas hyvä kun muistutit. Saunavastahan se on tehtävä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.05.2010 - 23:28

Vihtoja meillä tehtiin ennen, nyt en tee mitään, vaikka sauna on asunnossani, en enää käy saunassa kun mökillä ollessa ja sielläkin harvoin, on toi krooninen eteisvärinä.
Onhan se hyvä, että joku vielä värisee.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 23:50

ei ole vielä kerennyt vaikka aineksiakin jo löytyisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 03:47

Ei ole oikeanlaisia koivuja lähellä, ikävä kyllä, eikä kuivattuna ostettu ole yhtä hyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 06:27

Ei vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 15:17

Kyllä Suomi on pitkä maa!
Täällä pohjoisessa eivät edes hiirenkorvat vielä koivunoksista kurkistele. Vastasta tulisi Koivuniemen herran risukimppu.
Kahdesti viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana on lehti tullut puuhun JO toukokuun viimeisenä päivänä, useammin vasta nipin napin juhannukseksi. Yleisimmin on päästy vastantekoon kesäkuun toisella tai kolmannella viikolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 16:59

Vastaa en ole tehnyt vaikka ainekset olisivat jo koivuissa hyvinkin valmiina. Totta puhuen en käytä vastaa koskaan mutta juhannuksena haen terassille isoon lasipurkkiin saunavastan kokoisen kimpun koivunoksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 17:28

Vihta .Kyllä katsoin että oikein hyvin saisi, on niin isot ja vahvat lehdet koivuissa.Mutta olen ottanut vielä laatikosta kuivia likoomaan. Ovat niin ihania ja tuoksukin tallella.Eilen viimeksi.Hyvin pitää lehdetkin kiinni.Olimme eilen museokierroksilla, kuljettiin 4 museoo katsellen, polkupyörillä olimme liikenteessä.Sieltä kun tulimme vettä satoi taivaan täydeltä ja olihan kiva kotona sitten laittaa sauna lämpeämään.Makkarat kiukaalle.Uni maistui ihan mahottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 07:18

Lämpöinen löyly on kotisaunan, äiti kun vihtomassa. Ensin käydään saunassa ja sitten syödään vasta. Meillä oli ja minulle se on edelleenkin vihta, vaikka kanssasaunoja onkin erimieltä.
Joka juhannus sitä pitää ruinata oikein kauniisti että sellaisella pääsisi saunassa vihtomaan oikein olan takaa.