Huomenta kaikille nappisilmille. Olen valvonut puolestanne. Onko teissä huono unisia ihmisiä, tai saatteko unen missä ja milloin?

ise tulen toimeen 3 tunnin unella, vaikka olen jovanha mummo.
En nuku päivällä, enkä edes heitä sängyn päälle pitkälleni.
Mistäs moinen.

Avainsanat: -vaikka kauneusunet.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.05.2010 - 13:15

Iltapäivää. Joskus menee parikin yötä pyöriessä ja toisinaan nukun kun tukki eikä jaksaisi millään noussa ylös. En tiedä mistä moinen vaihtelu. Tosin alkukesästä on hauska kuulla lintujen konserttia ja usein aamupuuro on syötu kun toiset ovat vielä onnellisesti unessa.

Kysyjän kommentti

Kiitos Timppa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.05.2010 - 07:09

Huomenta sirkkaliisa.Minä kärsin univaikeuksista ja tästä johtuen olen melkein aina väsynyt.Olen kuitenkin iloinen,että asiat muuten kunnossa ja suht terveenä olen saanut olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 07:24

Huomenta! Heräsin valoisuuteen ja lintujen lauluun. En ole väsynyt, vaikka tuli nukuttua vain muutama tunti. Varmaankin vuodenaika piristää, talvella tarvitsen unta paljon enemmän. Yleensä nukun noin 6-8 tuntia. Olen kuullut, että iän myötä unen tarve vähenee ja varmaan pitää paikkansa, sillä nuorempana minulla oli ns. hyvät unen lahjat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 08:02

Huomenta sirkkaliisa.. Minäkin heräsin melkein tunnin välein...mutta nyt ihan pirteä olo,kun lähden viettämään lomapäivää..Toivon mukaan tulee kaunis päivä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 08:12

Huomenta vaan kaikille. Olen ollut koko ikäni hyvin herkkäuninen ja heräilen paljon yön aikana. Tahtoo olla vähän vaivaa varsinkin silloin, kun on aamuvuorot meneillään ja jokin asia tai kumppanin kuhnaaminen herättää pahimmoilleen siinä klo 2-4 välillä aamuyöstä. Ei tahdo uni tulla sen jälkeen ja tuntuu hirveän vaikealle lähteä väsyneenä raskaaseen työhön. Kivut valvottavat myös aika paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 08:15

hyvää ja kaunista huomenta sirkkaliisalle , kuin myöskin kaikille napsulaisille sekä hyvää viikonloppua ... ylen huonoste tuli nukutuks , mut särkylääkkeitä parit helttaan niin jo joskus kolmen kinttaal nukadin kääntyileemään ja pätkä unia nukkumaan... nyt on sellainen puuroinen nuppi , mut pari kuppost kaffet ja lehden lukasu niin eiköhän se siitä lähde, kun on tiedossa kaikkea kivaa ... paikallisen kirpparin tutkimista , piikiöpäivää ja turkkuseen shoppaileen.. hiukka multaa ja lisää kesäkukkia .. toivon mukaan vaikka sitä viileämpää onkin luvattu niin ei sentäs tulis yöpakkassii , kun meinasin jo ostaa muitakin kukkia kuin orvokeita , jota on ny riittämmiin...ja minä kyllä vetäsen ruokaperäset set iltapäivällä, jotta ei tuo unen puute nyt niin vakaa ole tällä kertaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 13:23

Iltapäivät sinulle Sirkkaliisa, toisinaan nukun hyvin ja monen tunnin unet. Mutta on kausia jolloin yöuni jaa muutamaan tuntiin. Vaihtelevasti tulee koisattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 17:23

En todellakaan tule toimeen noin vähällä unella kuin sirkkaliisa. Tarvitsen kunnon yöunet, vähintään 7 tuntia/yö. Olen kuitenkin kärsinyt univaikeuksista ja sain avun kolmen viikon melatoniini-kuurista. Sen ansiosta uni tulee iltaisin nopeammin,on syvempää ja aamulla herään virkeänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2010 - 07:03

Huomenta näin vuorokautta myöhemmin. Olenkin ihmetellyt kun tuntuu ettet nuku ollenkaan vaan jaksat olla täällä niin paljon. Kyllä minä nukun missä vaan jos kivut vain antavat periksi.
Auto ja lentokone ovat ainoita paikkoja joissa on vaikea nukkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 19:41

Mulla on uniongelmia ollu useamman vuoden ajan. Välillä nukun paljon välillä tosi vähän. Joskus väsyttää muttei pysty nukkumaan ollenkaan. Joskus kroppa on väsy, mutta mieli ei..ja toisinaan taas päinvastoin. Silloin kun en ole töissä enkä koulussa haluaisin nukkua aamusta pidempään sillä aamuisin ei ole niin paljon tekemistä ja olisi ihana päästä nukkumaankin ihmisten aikoihin joskus viimeistään klo.23.00. Tiedän, että vanhana heräilee ihmiset paljon aikaisemmin en tiedä mistä johtuu, mutta valoisuus vaikuttaa positiivisesti Alzaimerin tautiin..mitä enemmän valoa sen parempi.