Tietääkö kukaan onko Graffitit Suomessa laillisia ??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2010 - 22:30

harvassa on paikkoja missä voit laillisesti tehdä graffiteja.
tuolla enemmän asiasta:
graffitiblogi.net/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.05.2010 - 22:23

toisinaan kunnat järjestävät 'seiniä' joita saa koristella oikein luvan kanssa ja taitojensa mukaan, mutta yleensä mihin sattuu tehdyt ovat laittomia ja tekijä on korvausvelvollinen niiden putsaamisesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 23:16

Ei voi piirtää mihin haluaa, on paikkoja joihin saa piirustella. Lukaisepa tuo Palisanterin antama linkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 00:08

Ovat laittomia ja jos jää kiinni niiden tekemisestä, joutuu aina korvausvastuuseen. Saattaa tulla isotkin rapsut, viikkorahat eivät varmasti riitä. Joskus kaupungit antavat luvan maalata graffiteja esim. Helsingissä itäväylällä meluaitaan sai maalata laillisesti. Kysy asuinpaikkakuntasi esim. nuorisotoimistosta onko heillä tietoa laillisista graffitipaikoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 00:18

Miksi niillä pitää sotkea paikkoja. Eikö viikkorahoilla ole muuta käyttöa kuin ostaa spray maalia ja sotkea paikkoja. Sallituissa paikoissa hyvä taide on ihan ok mutta satunnaista sotkemista en siedä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2010 - 02:07

Miten paljon nuoriso tällä taiteellaan aiheuttaakin lisäkustannuksia julkisivulautakunnille, ym. muille mitä se sotkee. Laillisia ne eivät ole kuin niille vaatuille paikoiss.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 17:57

Ovat laillisia vain niilleerikseen määrätyillepaikoille, kuten esim.alan kilpailuissa. Mutta ei niitä mihin tahansa saa tehdä, vaikka kuinka upeita olisivatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2010 - 15:44

tuskimpa -ainakin saa perkeleenmoiset sakot kiinni jäädessään. joskus tosiaan on järjestetty paikkoja joissa saa tehdä taidetta. niitä pitäisi olla enemmän, ymmärrän hyvin tehtyä - sellaiset epämääräiset suherrukset, höh.