O M S S S S KE L E K E V R R K K T P M K I , Mitä tässä lukee, Missä ja milloin esitetty ensikerran, tosin ruotsiksi?

Avainsanat: laulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2010 - 21:43

Oi maamme, Suomi, synnyinmaa,
soi, sana kultainen.
Ei laaksoa, ei kukkulaa,
ei vettä, rantaa rakkaampaa,
kuin kotimaa tää pohjoinen,
maa kallis isien.

Laulu esitettiin ensimmäistä kertaa 13. toukokuuta 1848 Floran päivän juhlassa Kumtähden kentällä Helsingin rajan tuntumassa.

Kysyjän kommentti

Aivan vähäviisas hattua Sinulle nostan kun vastasit kunnolla, joku jo epäili, että olen humalassa niiden kirjainten kanssa, jättäisi vastaamatta kokonaan, jos ei oikein ymmärrä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.05.2010 - 22:51

Maamme-laulun kirjoitti Johan Ludvig Runeberg ruotsiksi vuonna 1846 Vänrikki Stoolin tarinoiden ensimmäiseksi runoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 00:59

Siansaksaa... ei lue yhtään mitään.

Lähteet:
pari tuoppia liikaa otettu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2010 - 01:24

Sitä luokkaa että eovva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2010 - 17:32

Siinä on vaan pitkä rimpsu kirjaimia...eikä saa mitään selvää..että jotakin järkevää lukisi..