Päivä Tukholmassa risteily; vinkkejä kiitos!

Olen käynyt Tukholmassa viimeksi pikkutyttönä ja nyt aion kesällä sinne poikani kanssa. Millä kulkuneuvolla on kätevintä mennä satamasta Tukholman keskustaan? Missä kannattaa ehdottomasti käydä?Paljonko satamasta on matkaa keskustaan?

Avainsanat: tukholmaan päiväksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 23:48

Viking-laivojen satama on ihan keskustan lähellä (Katarinahissen ja Slussen), mutta Siljan satama on kauempana (Värtahamnen) josta pääsee helpoiten bussilla, tai T-banan junalla (käveltävää Gårdet / Ropsten) keskustaan.
Olethan jo katsonut vanhoja vastauksia Napsun Haku ja Tukholma sieltä löytyy Matkakokemuksia sekä paljon vastauksia vanhoihin kysymyksiin.
Kuten: www.napsu.fi/vastaukset/avai...t/tukholma
Maanalaisen kartta: subway.umka.org/map-stockholm.html
tai mappery.com/Stockholm-Metro-Map
Toinen kartta: www.stockholm-sweden-travel-...y-map.html
Sergels Torg:in ja Sverige huset:in välissä Hamngatanilla, on ehkä suurin ja hienoin kauppakeskus Gallerian, kannatta ainakin kävellä läpi.

Lisätty: 21.05.2010 - 00:51

Muutama linkki
web.tukholma.net/matkailu/tukholma/
www.tallinksilja.com/fi/main...ruisecards
www.toisenlainentukholma.fi/
web.tukholma.net/lue/rep_touko02.asp
www.tukholma.com/citywalks.htm

Lisätty: 21.05.2010 - 13:03

Tuo Tukholma net/matkailu linkki ei toimi, pitää nykyään olla vain:
web.tukholma.net/

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 22:42

näissä on aika tavalla infoa:
beta.stockholmtown.com/fi/
www.rantapallo.fi/lomamatkat...3godUCQSIw
maps.google.fi/maps/place?hl...CCYQ8gEwAA

matkaa keskustaan kilometrin verran, kävellenkin voi matkan tehdä.
tai bussilla tai taksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 23:30

Jos on terveet jalat,kävellen voi ihan hyvin mennä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 23:48

sinne vanhaankaupunkiin kuljimme sillä paikallisella metrolla ... mut me kyl takas tulles eksyttiin niin , et just ko hyppäsimme paattiin ... läx se satamast .. oli hiukan hilkulla tuo ehtiminen laivaan... vielkin nousee tuskanhiki muistellessa .. ja sentään olin parin kamuni kans , jotka ovat kulkeneet niis vehkeis , kun molemat olivat kyseises paatis töis ..no matkustaminen avartaa .. ja tuostakin kokemuksest jo aikaa kulunut ihmisikä ...melkein :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 08:17

Mikä laivayhtiö eli mistä satamasta? Jos on Silja niin silloin tunnelbana lähimmältä asemalta.Jos taas Viking, silloin pääsee kätevästi bussilla nro 46 keskustaan. Bussin löytää kun kiipeää satamasta ylös pienen matkan kohti Erstan diakonissasairaalaan, siinä on bussipysäkki. Pääsee esim. NK:n eteen.
Kovin paljoa aikaa ei ole loppujen perilläoloon nykyään. Haluaako shoppailla, käydä museoissa vai missä, riippuu ihan kiinnsotuksen kohteista. Östermalmshallen on mielestäni yksi sen kaupungin parhaista käytnikohteista, sijaitsee Östermalmin kaupunginosasssa. Metrosasemalta on kävelymatkaa jonkin verran, kartta on syytä olla.
Siljalla tultaessa lähin metroasema on Gärdet, sinne menee kätevä kävelysilta ja matka on lyhyt.

Lisätty: 21.05.2010 - 11:04

Mikäli matkustaa Vikingillä ja haluaa Skansenille, tuo bussi 46 menee portille ja suoraan. On helppo ja varma reitti siitä suunnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 09:41

Matkustin viimeksi Viking Linella ja teimme päiväretken Skansenille. Pääset Skansenin lautalle kävelemällä satamasta reilun kilometrin. Pieni merimatkakin on jo retki. Skansen on suuri ulkoilma museo, jossa voit tutustua vanhaan ruotsalaiseen elintapaan, vähän samantyylinen kuin Turussa Luostarinmäki. Pidimme picnicin suomalaisen pihapiirin aitan rappusilla.

Jos haluat ehdottomasti käyskennellä keskustassa, niin ehkäpä kiertoajelu olisi hyvä tapa aloittaa. Kävely vanhassa kaupungissa on myös mielenkiintoinen (mielenkiintoinen oli muuten cappucinon hintakin n. 7 e). Kuninkaan linna ja aarrekammio.

beta.stockholmtown.com/fi/Aj...kansen/890