Aamukaffella ulkona Kuului puusta:Terve terve ja luulin jonkun papukaijan karanneen mutta se oli VARIS!Mistä se on oppinut?

Huom!Olin (olen)ihan selvinpäin...;-)...Olisko ollut jonkun lemmikki joskus?Luin,että Kanadassa muutamat linnut jopa moottorisahan ääntä!

Avainsanat: varis on fiksu tipu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2010 - 20:53

Ole lapsuudessani nähnyt puhuvan variksen jonka nimi oli Kalle.
Eräs teini poika löysi sen oli pudonnut pesästään ja hän hoiti Kallen isoksi ja kun piti vapauteen lähteä niin Kalle se vaan meni heinävajaan..
Oli hänellä useita vuosia kunnes tuli toinen varis joka Kallea miellytti ja Kalle lähti.
Tuli kyllä joskus huutelemaan mutta ei enää päästänyt lähelle!

Lisätty: 29.05.2010 - 10:27

60 luvulla tämäkin oli!

Kysyjän kommentti

Heh,minullakin oliKalle niminen varis lapsena-60 luvulla ja teki aivan samoin...lähti siis aikaa myöten kaveriensa matkaan mutta kävi joskus pihalla"moikkaamassa"!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 16:21

olipas se hauska .. voi olla et on jonkun kesyttämä ... mut mua nauratti , kun pyllistelin tuol kukka penksi niin joku lintu ain vislas... vtviiu .. niinkuin pojat joskus nuoruus vuosina .. no joo joku lintuhan se ja vihelteli varmaankin sille naiselleen ..no huutelin sille , et on hyvin imartelevaa vislailla minulle vanhalle akalle .. ja kiittelin.kohteliaisuudesta .... vaix kyl se vislailee muutenkin.. hauska sattuma vain oli tuo...sihen pyllistys kohtaan :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 16:23

No se taisi olla sitten varsinainen cityvaris.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 16:35

ei kuitenkaan siis ollut Kaisa Varis, vaan lintu.
mm. Japanissa oli vangittu puhuva varis, koska se käytti rumia sanoja ja nipisteli lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 18:36

Minulle lokit huutaa hulllu, hulllu. Olisikohan kyseessä pesästä otettu kesytetty varis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 19:46

Ehkä jonkun lemmikki varis oli karannut luontoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 21:22

Ai kuinka hauska! Muistitko tervehtiä takaisin?

Viime kesänä mökkiluodolta kuului kahden lokinroikaleen välinen keskustelu:
"Kato,kato" johon toinen"joo,jooo" ja ihan silkalla suomenkielellä oli tuokin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 22:25

Olipas kotelias varis..kun tuli aamuta heti huutelemaan terve..terve....Huomasi varmaan,että olit ihan terve..kun aamukahvi maittoi..
Jos olisi aamusta ollut kaljapullo..oli varmaan rääkyny..puli puli..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 20:52

Kyllä tulin hyvälle tuulelle.Tämä on hauska juttu.Olen aina ollut sitä mieltä, että varis on lintuporukkamme viisaimmasta päästä.