Myrkytättekö voikukkia ja muita rikkakasveja?

Avainsanat: myrkytätkö rikkakasveja.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 09:25

Kotona en myrkytä mitään, mutta mökillä pajun alkuja jne. on muuten aika vaikea pitää kurissa.
Täytyykin muistaa panna jo auton perälle se myrkky.

Kysyjän kommentti

En minäkään pihaa..mutta tuolta tienpuolelta..kun villintyvät ihan mahottomasti..
Oliskohan ottaneet oppia emännästä..että taas joku ihme villitys..
Luoja yksin tietää...mutta ei kerro....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 09:31

Siinä myrkyttuu paljon muutakin ja kaivamalla jää aina joku juurenpätkä josta se taas nousee sekä siemenet lentelee. Ei niille mahda mitään.

Lähteet:
Omakohtainen kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:44

En myrkytä, minä sellaisella voikukkaraudalla niitä poistan ja pikkuihmiset myös tekevät sitä pihallani, saavat siitä palkkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 10:13

En myrkytä poistan pujot kiskomalla juurineen sen, tai pientä puutarha kuokkaa käyttäen. Pihlajistossa putsasin joka kevät kävelykatuni penkereet. Hyvä tuli. Voikukat olivat kaupngin mailla, joten ne jätin silleen ja ihailin niitä.Tuli lapsuus mieleen voikukkaseppele päässä tunsi
itsensä aivan kukkaistytöksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 11:04

Käytän kasvimyrkkyjä vain tontimme ojanpenkoilla kasvaviin rikkaruohoihin ja pajuihin saadakseni nuo alueet siisteiksi ilman kovaa työtä. Kukkapenkeistä ja nurmikolta otan rikkakasvit pois nyppimällä koska en halua niihin jäävän myrkyjen aiheuttamia ikävännäköisiä kuivuneita aukkoja edes pieneksi toviksi. En myöskään halua, että myrkkyä vahingossa leviää rikkakasveista muualle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 12:07

En käytä myrkkyjä. Kaivan voikukat juurineen maasta. Kivaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 12:29

Myrkytän jos koituu suurempaa haittaa. Vielä en ole myrkyttänyt mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 15:21

Annan kaikkien kukkia ja en halua myrkyttää luontoa vaikka se ei sillä pelastukaan...:-(.Pujoja kyllä vetelen juurineen ihan lenkkipoluillakin kävellessä.

Lähteet:
Voikukkakin on kaunis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 16:27

En myrkytä. Minulla on voikukkarauta, jolla joskus innostun hävittämään voikukkaa pihamaalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 20:05

No en myrkytä mitään! Pihalla saavat voikukat ja kaikki muutkin rehottaa kaikessa rauhassa.
Piha pidetään kunnossa niittämällä viikatteella.
Kasvimaalle eksyneet rikkaruohot poistan käsin kitkemällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.05.2010 - 21:41

Kuritan niitä sormilla, en käy noin radikaaliin poistoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 22:42

En käytä myrkkyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 01:16

Ei, en myrkytä pihallani. Naapurissa on uusi kissa ja se voisi saada myrkkyä tassuihinsa ja vatsavaivoja. Uteliaana se kumminkin käy tutustumassa pihapiiriimme.