Tämä elomme riemu ja rikkaus ja rinnassa riehuva rakkaus,mistä laulusta kyse.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 12:25

Tapsa Rautavaara tunnelmoi näin:

Elo ihmisen huolineen, murheineen,
Se on vain väliaikainen.
Elon hetki myös helkkyvin riemuineen,
Se on vain väliaikainen.
Tämä elomme loisto ja rikkaus,
Sekä rinnassa riehuva rakkaus,
Ja pettymys tuo - totta tosiaan -
Väliaikaista kaikki on vaan!

Tuoksu viehkeän, kauneimman kukkasen,
Se on vain väliaikainen.
Aika kultaisen, heljimmän nuoruuden,
Se on vain väliaikainen.
Sinun tyttösi lempeä kauneus,
Sekä huulien purppurapunerrus,
Ja hymynsä tuo - totta tosiaan -
Väliaikaista kaikki on vaan!

Hurma viinin, mi mieltäsi nostattaa,
Se on vain väliaikainen.
Ja heili, joka helyt sulla ostattaa,
Se on myös väliaikainen.
Tämä elomme riemu ja rikkaus,
Sekä rinnassa riehuva rakkaus,
Ja pettymys tuo - totta tosiaan -
Väliaikaista kaikki on vaan!

Tämä elomme riemu ja rikkaus,
Sekä rinnassa riehuva rakkaus,
Ja pettymys tuo - totta tosiaan -
Väliaikaista kaikki on vaan!

Kysyjän kommentti

Kiitos vastanneille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 08:47

Väliaikaista kaikki on vaan....

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.05.2010 - 08:57

Näinhän Taunokin jo vuonna -42 tuumasi:
www.youtube.com/watch?v=b1wyVR3yssY

Lähteet:
youtube

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:01

ja pettymys tuo, totta tosiaan, väliaikaista kaikki on vaan. Mummuni lauloi usein tätä laulua.

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:10

Väliaikaista kaikki on vaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:19

Väliaikaista kaikki on vaan....vaikka rinassa riehuisi rakkaus..näin ainakin laulussa väitetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:41

Aika pessimistinen laulu, kun kerran vannotaan ikuista rakkautta.
Viikatemiehelläkin pelottelee, joten ei kuulu lempilauluihini. Mieluummin kuuntelen vaikka tätä: www.youtube.com/watch?v=pLvSfpcO0iU

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 12:11

Kyseessä on Tauno Palon laulu eräässä filmissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 13:24

Pätkä on laulusta Väliaikainen. Se on Matti Jurvan saveltämä ja Tatu Pekkarisen sanoittama.
He uudistivat 1930 luvulla alkanutta kuplettirintamaa vähän iskelmäisemmäksi.
Matti Jurva synt,1898 oli tärkeä silta kuplettiperinteen ja iskelmän väliltä.Hän uudisti suomalaistakuplettia lauluntekijä Tatu Pekkarisen kanssa tanssimusiikillisempaan suuntaan ja vei samalla työkalut riimittämistä suosineille Repe Helismaalle ja Juice Leskiselle. Elokuvassa "Onni pyörii"v.1942, Tauno Palo esittää sen. Vieläkin varhaisempi versio löytyy elokuvasta "Kaksi Vihtoria",jossa Matti Jurva esittää sen.Elokuva on vuodelta1939.

Lisätty: 20.05.2010 - 13:29

Laulustahan on käännetty lukemattomia lause käännöksiä, pahempia ei voi edes kirjoittaa tähän.

Lähteet:
google typistettynä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 19:45

Biisin nimi on Väliaikainen. Ihana tulee tippa linssiin tota kuunellessa ja laulaessa. Ala-asteen musiikkitunneilta tuttu.