Onko Suomessa ollut dinosauruksia?

Lisätty: 20.05.2010 - 07:09

vai onko mahdollisesti vieläkin?

Avainsanat: muinaiseläin eläin dinosaurus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 10:12

Varmasti on ollut, mutta jääkaudet ovat pyyhkineet luut tehokkaasti piiloon.
Olisihan se veikeää, jos metsissä asuisi tonnien painoisia lihansyöjiä ja kaksitoistametrisiä lentoliskoja. Katot kun eivät kuulemma kestä edes lunta.
Miten pidettäisiin sata tonnia painava kasvissyöjä pois kaalimaalta?
Täällä knoppitietoa dinoista: www.tunturisusi.com/dinosaur.../fakki.htm

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 20.05.2010 - 07:47

Eihän sitä koskaan tiedä millaisen luukasan päällä asustamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 07:50

Onhan niitä mielestäni. Ne on kutistunut elämän myötä.Sitä kutsutaan sopeutumiseksi.Linnut meidän keskuudessamme.Kyllä ne niin julmetun isoja olivat .Nyt jos niitä olisi isona kokona, ihminen tappaisi ne sulkupuuttoon, pelon vuoksi.Kyllä liian kevyin perustein ampuuvat karhujakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 12:06

Onhan noita liitoliskoja ollut, liekö linnut niiden jälkeläisiä. Minulle dinot ovat taru ja fantasia olentoja. Mutta niinhän ne väittävät, että ovat täällä asustelleet.

Dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon liitukauden lopulla noin 65 miljoonaa vuotta sitten todennäköisesti suuren asteroidin törmättyä maapalloon. On myös olemassa hataria teorioita dinosaurukset tappaneesta viruksesta. Nykytieteen käsityksen mukaan linnut ovat dinosaurusten suoria jälkeläisiä, jopa vain muuntuneita dinosauruksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 16:39

Voi olla, että on ollutkin. Olisihan se metkaa, kun marjametsässä alkaisi kuulua töminää ja kerrostalon kokoinen Tyrannosaurus Rex ilmestyisi näköpiiriin.