heips ! tälläne pien kyssäri taasen = Onko napsulaisilla kokemuksia sähköavusteisesta polkupyörästä ja jos on niin minkä merkkisen

minua kiinostais tunturimerki johon olenkin ihastunut ja harkinnut ostaakin.. mutta oletteko ajaneet sellaisella pyörällä .. siis sähköavusteisella polkupyörällä ...minkälainen on ollut kokemuksenne ?

Avainsanat: sähköavusteinen polkupyörä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 23:49

Jep,minulla oli cresent merkkinen sähköpyörä pari vuotta ja ajelin kesät talvet.Se maksoi n2000 euroa ja oli kai laadultaan paras.Mutta mutta..Plussaa oli kevyt ajelu ylämäessäkin jos vaan akussa virtaa.Mutta jos akku lopussa niin perhanan raskas polkea ja pyörä painoikin melkoisesti.Yksi huono juttu oli akun kestävyys ja sen HINTA...Uusi akku olisi maksanut n.700 euroa.Talvikäytössä se akku hupenikin ja uutta en sillä hinnalla viitsinyt ostaa vaan ostin tavallisen poljettavan ja siihen olen tosi tyytyväinen.Maksoin... 500 e 6 vaihteisesta ja akkupyörästäni sain enää 400e.Vähän liikaa ne lupaa sähköfillarin ominaisuuksista...Luvattiin jopa 80km yhdellä latauksella mutta käytännössä n.20km.Koko ajan pitää polkea mutta se on tosi kevyttä menoa 25km asti ja sen jälkeen moottori sammuu automaattisesti.Lyhyillä matkoilla verraton peli!Lataaminen kestää n12 tuntia.Melkein suosittelisin ostamaan ainakin ensin sen halvemman version n.600-900 euron pyörän..Melkoinen huoltaminen siinä ja ainakin minulla alkoinnostuksen jälkeen tuntui vähän turhakkeelta.Tulipas pitkä vastaus mutta tämä oli kokemukseni lyhykäisyydessään...:D.

Lisätty: 19.05.2010 - 23:57

..siis kun ajaa 25 km/tunnissa niin moottori sammuu...Muuten tarvitsisi kai olla jokin moottoriajoneuvo vakuutus?Mutta ihan hurjalta se 24 km/tunnissakin sillä tuntuu.Ja pyörä pitää LUKITA HYVIN kun kiinnostaa pitkäkyntisiä.Tosin itselläni oli pyörässä teksti:"Jos aijot kähveltää tämän niin tarvitset myös laturin jotka maksaa paljon".Niitä latureita ei saakaan kuin tilaamalla.

Lähteet:
2vuotta ajelin

Kysyjän kommentti

nykyiset pyörät eivät paina kuin 20 kg jotta kevyitä ovat , mutta hinnakaita .. no kerran se kirpasee .. joskos siitä sais kuitenkin hintansa takaisin ,kun täältä meiltä tuonne keskustaan ajo omalla autolla maksaa 1 e.. joo paljon joutuu polkee et sen hinan säästäis noin , mutta saa siinä ainakin hierman liikuntaa ja raitista ilmaa .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 23:57

En omista sähköavusteista pyörää, joten hirveästi en voi auttaa sinua. Mutta tunturi on ainakin tunnettu ja luotettava merkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 16:44

Kerran olen nähnyt, kun vanhempi herra sellaisella ajoi ja aika jouhevaa näytti meno olevan.